צה"ל מתמודד עם קשיים בפתרון בעיה שנחשפה במלחמת לבנון 2006-אש ידידותית

אתר החדשות הרוסי – ספוטניק בשפה הערבית טוען כי הדיווחים הישראלים חשפו כי צה"ל מתמודד עם קשיים בפתרון בעיה שנחשפה במלחמת לבנון 2006.
הבעיה שעלתה במלחמת ישראל בלבנון בשנת 2006 נוגעת לירי תותחים וטנקים ישראלים על כוחות ידידותיים,(הכוונה על כוחותינו) ושומרי שלום בינלאומיים.
כך למשל, מטוס צבאי ישראלי ירה לעבר כוחות ישראליים, שתקפו את הכפר בינת ג'ביל בדרום לבנון. התוצאה הייתה כ 20 חיילים ישראלים נפצעו.
ארטילריה, מטוסים, וטנקים ישראלים ירו לעבר שומרי שלום בינלאומיים בלבנון בטעות או במכוון.
על פי העיתון "Nizavisimaya Gazeta" כוחות האו"ם היו נתונים  ל-48 מקרים של ירי אש ישראלית עליהם במהלך מלחמת ישראל בלבנון בשנת 2006.
צה"ל ירה טיל לעבר עמדת תצפית כוח בינלאומית. כמו כן תקיפות טילים ישראליות הרגו ארבעה חיילים ישראלים. מזכ"ל האו"ם קופי אנאן אמר כי ההפצצה הייתה מכוונת.
מדיווחי המודיעין הישראלי עולה כי צבא ישראל לא מצא פתרון לבעיית הירי לעבר כוחות ידידותיים וכוחות בינלאומיים בלבנון.

המומחה הצבאי של אתר נציב.נט מעיר:

הבעיה של ירי דו״צ קיימת מאז שהמציאו את החץ וקשת. היא תמשיך ללוות צבאות לוחמים כולל צהל והייתה קיימת בכל מלחמה בה צה"ל לחם. דווקא בשנים האחרונות עם כניסת מערכת הציי״ד צפוי לכאורה צמצום בתופעה אבל אין כמעט מה שיפתור אותה לחלוטין. רק שלשום בתקרית הגבול בעזה עם חדירת המחבל היינו בכמעט דו״צ שריון על כוח גולני. כוחות או"ם ואחרים זו בעיה אחרת וגם היא תלויה בעיקר בתיאום אבל ערפל הקרב לא יספק מאה אחוז ביטחון

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

 

One thought on “צה"ל מתמודד עם קשיים בפתרון בעיה שנחשפה במלחמת לבנון 2006-אש ידידותית

כתיבת תגובה