סנדרס-המועמד לנשיאות בארה"ב תוקף קשות את נתניהו ומאשימו בגזענות

מועמד לנשיאות ארצות הברית בבחירות שנת 2020, ברני סנדרס, מתח ביקורת על מדיניות "100% פרו-ישראלית או 100% פרו-סעודית" של ממשל טראמפ.

"המדיניות שלנו לא יכולה להיות סתם פרו-ישראלית, פרו-ישראלית, פרו-ישראלית [הוא אמר שלוש פעמים].  המדיניות חייב להיות פרו-אזורית ולעבוד עם כל האנשים וכל המדינות באזור. מה שאנחנו צריכים לעשות זה להפסיק לומר עוד שאנחנו 100% פרו-ישראל או 100% פרו-ערב הסעודית. אנו שונאים את איראן, אנו שונאים את הפלסטינים.  זה לא התפקיד שארצות הברית של אמריקה צריכה לגלם" כך אמר הסוציאל-דמוקרט בראיון ל-Pod Save America.
המחוקק היהודי, שהוא מבקר נלהב של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אמר עוד כי המנהיג הישראלי עומד בראש משטר בעל "נטיות גזעניות רבות".
"אבל אני חושב שמה שקרה הוא שבשנים האחרונות, תחת נתניהו, יש לך ממשלת ימין קיצונית עם הרבה נטיות גזעניות. תפקידה של ארצות הברית – וזה לא קל – לנסות להביא, סוף סוף, שלום למזרח התיכון ולהתייחס לעם הפלסטיני בסוג הכבוד והערכה המגיע לו", כך אמר הסנטור של וורמונט.
סנדרס טען כי הוא "לא אנטי-ישראלי", אלא קבע כי "אנו [ארה"ב] נותנים סכומי כסף גדולים".
עוד הביע סנדרס תקווה, כי הוא יכול "להביא אנשים יחד", כנשיא ארה"ב, ולמנוע מארה"ב להוציא כל כך הרבה כספים מעבר לים.
"אתה צריך להפגיש אנשים יחד ולומר להם, כי אתה לא מעוניין להוציא הרבה כסף. לא רק בסיוע לישראל ולמצרים הוצאנו טריליוני דולרים על המלחמה בטרור, [אבל] אני, כנשיא, הייתי רוצה לשבת בחדר עם הנהגת סעודיה, עם הנהגת איראן, עם הנהגת הפלסטינים, עם הנהגתם של סעודיה וישראל, ולדחות כמה הסכמים ארורים, ושהם ינסו לסיים את העימותים הקיימים שם לנצח".

קרדיט:אברם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה