מבזקי חדשות ליום 30-7-2019. מתעדכן

*- מטוסי קרב טורקיים חודרים למרחב האוויר היווני מעל הים האגאי

הרשויות ביוון הודיעו כי מטוסי קרב טורקיים הפרו את המרחב האווירי היווני מעל הים האגאי ביום שני.
*- מיליציית "אנצאר אללה"- החות'ים שבתימן, אומרת כי היום ,יום שני, הם שיגרו טיל בליסטי לכיוון ריכוזי הצבא הסעודי ממערב לאסיר, בדרום-מערב לממלכה.
דובר כוחות החות'ים יחיא סארי אמר כי "כוח הטילים ירה טילים בליסטיים מסוג" בדר F "כיוון את ריכוזי הצבא הסעודי ומחסני הנשק באזור ממערבית לאסיר.
דובר כוחות החותים אמר כי ההפצצה "גרמה לפיצוצים האדירים ,טלטלה את האזור וגרמה להגעת  אמבולנסים וכבאיות למקום המותקף, מה שיצר פאניקה ופחד בשורות האויב", והוסיף כי גורמי מודיעין אישרו את כי פגיעת הטילים כרמו עשרות הרוגים ופצועים בקרב צבא סעודיה.
המיליציה גם הודיעה ,ביום ראשון, על מתקפה חדשה על ידי מזל"טים עמוסים בפצצות, על שדה התעופה הבינלאומי אבהא בגזרת אסיר בדרום-מערב סעודיה.
נתוני הטיל ששוגר (באדר אף) מגיע לטווח 160 ק"מ, ראש קרב השוקל 250 ק"ג, ופיזור של 1400 כדוריות ברזל.

*- כלי תקשורת ברוסיה הודיעו על הקמת קו הרכבה למטוס הדור החמישי הרוסי – "סו -57" ביצור סדרתי.

סוחוי Su-57 הוא מטוס קרב מהדור החמישי של הפדרציה הרוסית, תוצרת חברת סוחוי. המטוס עתיד להתחרות במטוסי הדור החמישי של ארצות הברית. המטוס החדש מפותח כחלק מפרויקט PAK-FA של רוסיה. המטוס מיועד להחליף את מטוסי המיג-29 ואת מטוסי הסוחוי-27, הנמצאים בשירות חיל האוויר הרוסי.

*- דיווח:  פיצוצים לא מזוהים ליד מפקדת מיליציית החיזבאללה בהר מארון שביברוד- סוריה.

*- קבוצה לוחמי דאעש תקפה שדות נפט במחוז סלאח א-דין בצפון עירק, תקיפה, ראשונה מסוגה מאז התבוסה של הארגון בסוף 2017.

על פי גורם צבאי בפיקוד המבצעים בבגדאד, חברי ארגון דאעש תקפו בנשק קל ובינוני את שדות הנפט "עג'יל" ו"אולאס " במחוז סאלח א-דין, והוסיף כי" ההתקפה היא הראשונה מסוגה מאז גירוש אנשי הארגון מהמחוז בסוף 2017 ".

*- בדו"ח ביום שני, דווח במגזין פורבס, כי החלל החיצון, יהפוך לזירה קשה לתחרות, בין מעצמות בינלאומיות. צרפת ואמריקה הודיעו על הקמת צוותים צבאיים ייעודיים לחלל.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- ה"ניו יורק טיימס " קבע כי המסמכים"(שנגנבו ע"י המוסד הישראלי) אישרו את מה שפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית חשדו, בדו"ח אחר דיווח, על אף החשדות: למרות ההתעקשות האיראנית שהתוכנית שלה הייתה למטרות שלום, המדינה עבדה בעבר כדי להרכיב באופן שיטתי את כל מה שהיא היתה צריכה להרכיב ולייצר נשק אטומי. "

*- אתמול חשפו שני "פקידים" מארה"ב תקיפה של צבא ארה"ב נגד גדודי חיזבאללה בעיראק, סוריה ואיראן , החלטה שהתקבלה ע"י הנשיא דונאלד טראמפ,בעקבות הפלת המל"ט האמריקני על ידי משמרות המהפכה האיראניים.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה