מבזקי חדשות ליום 29-7-2019. מתעדכן

*- ישראל קראה לסעודיה ,להימנע מלהעניש את הבלוגר ופעיל התקשורת מוחמד סעוד, על ביקורו בירושלים בשבוע שעבר. העיתון הישראלי "מעריב" דיווח, כי ממשלת ישראל שלחה מכתב לחצר המלוכה הסעודית, בנוגע לבלוגר והעיתונאי מוחמד סעוד, שביקר לאחרונה בישראל. העיתון טען כי תל אביב דרשה כי מהרשויות הסעודיות במכתב , להימנע מכל צעד נגד הבלוגר, שיכול להתפרש כעונש על הביקור. בהזמנת משרד החוץ הישראלי, מוחמד סעוד היה חלק ממשלחת של עיתונאים ערבים, שספגו ביקורת חריפה בעולם הערבי והאסלאמי, ונעלב במהלך ביקורו במסגד אל אקצא. הרשויות הישראליות עצרו שלושה צעירים פלסטינים בירושלים, והזמינו אחרים על "תקיפת" הבלוגר הסעודי במהלך ביקורו במסגד.

*- הגעת "HMS דאנקן" הבריטית למי המפרץ הערבי להגנה על אניות בריטיות

ממשלת בריטניה הודיעה ביום ראשון, כי ספינת המלחמה הבריטית HMS דאנקן, הגיעה למי המפרץ הפרסי, כדי להגן על כלי שיט הנושאים דגלים בריטים, כאשר הם עוברות דרך מיצר הורמוז.
*- מבצע צבאי יוצא לדרך ,לחיסול שרידי דאעש במדבר מחוז ענבר העיראקי.

מבצע צבאי לחיסול שרידי כוחות דאעש במדבר הדרומי של פרובינציית ענבר, הוכרז ביום ראשון על ידי הכוחות העיראקים.

*- אובמה מפרסם בעמוד הטוויטר שלו מאמר התוקף את טראמפ בגלל מדיניותו העולמית.

וושינגטון – נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, שאינו מעיר בדרך כלל על המדיניות הנוכחית, הופיע בשבת בכנס תמיכה של 149 אפרו-אמריקאים, כך דווח בוושינגטון פוסט.
*- שר החוץ החדש של יוון, ניקוס דונדיס, מתחיל את ביקורו הראשון בישראל מאז הקמת ממשלה החדשה ביוון.
בין היתר ידון בפעילות הטורקית בים התיכון.

*- רויטרס- דובר חברת טילים פרטית רוסית פועלת לתכנן טיל מטאורולוגי רב-שימושי מיוחד, והוסיף כי הוא צפוי לשגר את הדגם הראשון של הטיל עד סוף השנה.

*- ארצות הברית הסכימה לספק תמיכה טכנית ולוגיסטית, למטוסי ה- F-16 של פקיסטן, בשווי 125 מיליון דולר.

*- ישראל תקפה את מחנה משמרות המהפכה בדיאלה בעירק;
מטוסים ישראלים תקפו את מחנה אשרף הסמוך לדיאלה, המזוהה עם משמרות המהפכנה האיראנים (IRGC), כך אמרו גורמים ביום ראשון. מספר לוחמי IRGC נהרגו בתקיפה, שהתרחשה בשעות הבוקר המוקדמות של היום.
במחנה מתארחים גם מיליציות של באדר, המזוהה עם המיליציות האיראניות בעירק ובסוריה (IMIS).

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- ממידע מרשתות בלבנון עולה כי חיל האוויר הישראלי מבצע תמרונים כעת מדרום לבנון ועד דרומית לבאטרון, לאורך ערי החוף הלבנוניים.בדיווחים נאמר כי מטוסי קרב ישראליים חגים בגובה רב ובינוני מעל ביירות ופרבריה הצפוניים.
בדיווח אחר נאמר כי פעילות ערה של חיל האוויר מעל העיר צור.לא נמסרו עוד פרטים. (קרדיט: 301 העולם הערבי)

*-

כתיבת תגובה