"ידה בכל ויד כל בה"-בריטניה בוחשת בכל רחבי המזרח התיכון

לאחר מעצר מכלית בריטית ע"י אנשי קומנדו של משמרות המהפכה האירנים במצרי הורמוז,בתגובה למעצר המכלית האיראנית במצרי גיברלטר קודם לכן, החליטה בריטניה,ככל הנראה, להעלות מהלך בכל הנוגע לפעילות אגרסיבית כלפי אזור המזרח התיכון, ולא שקודם היא חשבה שזה רק עוד חבל ארץ ברחבי העולם.

מיד לאחר מעצר המכלית הבינה בריטניה כי הכוח הצבאי הנוכחי שלה באזור המפרץ הפרסי הוא כזה שלא יאפשר לה "תגובה הולמת" למעשה הפירטיות הימית האיראנית והיא חייבת או לבקש את עזרתה של ארה"ב באבטחת נתיב השייט של ספינותיה באזור מצרי הורמוז .

Image result for ‫בריטניה במפרץ הפרסי‬‎

אבל בריטניה, עוד עם תחושה כי היא בתקופת האימפריה חובקת ימים שלה, לא משתפת פעולה עם ארה"ב ואף מתבטאת בגנותו של טראמפ,לכן בל נתפלא לראות את הכתף הקרה שהיא זוכה מנשיא ארה"ב עצמו לאמור "עם התנהגות כזאת תדאגו לעצמכם!".

בריטניה החישה לאזור המפרץ צוללת גרעינית וכן מספר אניות מלחמה שיאפשרו לה לתת מענה הולם לצורכי הביטחון של ספינות הסוחר שלה.

Image result for ‫בריטניה במפרץ הפרסי‬‎

במקביל , בריטניה משגרת אגרת דחופה במסר מאיים לממשלת לבנון.

"צל כבד מתנוסס מעל ראשכם הרחיקו את החיזבאללה ותזכו להטבות כלכליות בטרם יהיה מאוחר "

באגרת עוד צוין כי "ריבונותה של חיזבאללה גברה באופן נרחב באזור הערבי באופן שמאיים על האזור כולו, נאמר כי ההתמודדות עם חיזבאללה או הצטרפותו למוסדות ממשלת לבנון, הוא פשע חמור שיגרור ענישה קשה מצד ממשלת בבריטניה."

במכתב צוין עוד כי בריטניה כבר לא מסוגלת להבחין בין האגפים השונים הצבאיים והפוליטיים של חיזבאללה. (קרדיט:מאיר בר )

במקביל,ולאור הסנקציות החלקיות של הקונגרס האמריקאי על אספקת נשק אמריקאי לסעודיה ,בריטניה שולחת  לסעודיה ולאיחוד האמירויות משלוח גדול של כלי נשק וציוד צבאי, כולל מערכת הגנה מתוחכמת, כך דווח בעיתון "גרדיאן".

העיתון אמר בדיווח ביום חמישי כי על פי "צילומים סודיים" שהגיעו לידיו, המשלוח הזה עזב את שדה התעופה של סידני בחודש שעבר. העיתון פרסם מסמך שחשף כי המדינה שאליה נשלח חלק מכלי הנשק והציוד הללו היא המחלקה הכללית לנשק וחומרי נפץ של משרד הפנים הסעודי. במסמך רשום כספק חברה שבסיסה בבריטניה ומוכר את מוצרי חברת ההגנה האוסטרלית. (קרדיט:עמרם אל)

אין ספק, כי מינויו של ראש ממשלה חדש בבריטניה יביא אותה לפעילות אגרסיבית הרבה יותר במזרח התיכון מאשר ראינו בימי טרזה מיי מה שיגביר עוד יותר את מעורבותה הצבאי מול חופי איראן ובמקרה של עימות צבאי בין ארה"ב ואיראן אנחנו יכולים לצפות לשיתוף פעולה הדוק מצד בריטניה עם הכוחות האמריקאיים יופעלו.

נראה גם כי היזמה הבריטית להקמת כוח אבטחה אירופי על נתיבי השייט במפרץ הפרסי תעלה הילוך ותקרום עור וגידים מה עוד שהיזמה זכתה לתמיכה נרחבת מצד מדינות אירופה שמסרבות לוותר כאשר האינטרסים הכלכליים שלהם נפגעים .

כשהייתה בעיה דומה לישראל במצרי באב אלמנדב בעבר הרחוק,אותן מדינות קראו לישראל לנהוג באיפוק ולהמתין לקהילייה הבין לאומי שתפתור את הבעיה.

צביעות במיטבה!!

Image result for ‫בריטניה במפרץ הפרסי‬‎

 

כתיבת תגובה