מבזקי חדשות מהעולם ליום 24-7-2019. מתעדכן

*- דיפלומטים: צרפת, איטליה ודנמרק תומכות בכוח משימה ימי במיצר הורמוז

צרפת, איטליה, הולנד ,ודנמרק, תמכו בהקמת כוח משימה ימי בהובלת אירופה, בכדי להבטיח את ביטחון השייט ברחבי מיצרי הורמוז, אמר דיפלומט בכיר באיחוד האירופי ביום שלישי, לאחר שבריטניה הציעה את הרעיון ולאחר שאיראן תפסה מכלית נפט.
*- החותמים על עסקת הגרעין עם איראן, ייפגשו בווינה ב -28 ביולי ללא השתתפות ארה"ב, כך דווח רויטרס.

משרד החוץ האיראני מצידו אמר, בהצהרה ביום שלישי, כי "ישיבת חירום" תתקיים ביום ראשון הבא, בהשתתפות שאר המעצמות הגדולות בניסיון להציל את הסכם הגרעין האיראני.

*- שר החוץ לענייני חוץ של איחוד האמירויות, אנואר גרגאש,אמר לפי העיתון וושינגטון פוסט כי ארצו לא עומדת לעזוב את תימן, אלא מבצעת פריסה מחודשת "אחרת". החות'ים מצידם הוכיחו את הצלחתם בתחום הלחימה, ובפיתוח יכולות הלחימה שלהם, ובצעו לפחות 20 פיגועים, נגד מתקנים חיוניים בסעודיה ביוני האחרון בלבד,
ולכן דרושה הערכות מחדש ולא נסיגה.

*- נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בירך את בוריס ג'ונסון, על זכייתו בבחירות של המנהיג הקונסרבטיבי הבריטי, לימים ראש ממשלת בריטניה.

לונדון מכריזה על שמו של ראש ממשלת בריטניה החדש.

"ברכות לבוריס ג'ונסון, על היותו ראש ממשלת בריטניה החדש", אמר טראמפ בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו.

המפלגה השמרנית השלטת בבריטניה, בחרה היום (שלישי) בג'ונסון כמנהיגה החדש, והפך לראש הממשלה החדש
במקומה של תרזה מיי, שהתפטרה בגלל שלא זכתה לרוב הדרוש, לפרישה מהאיחוד האירופי.

ג'ונסון, שכיהן שר החוץ של בריטניה בשנים 2016-2018 ניצח את יריבו העיקרי, שר החוץ הנוכחי ג'רמי האנט.

טראמפ, שביקר בבריטניה בתחילת יוני, הביע בפומבי את תמיכתו בג'ונסון, שהוא אחד התומכים העיקריים בפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי.

*- חוצפה איראנית: נשיא איראן לשעבר, מוחמד ח'אתמי, הזהיר את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כי הוא מסתכן במלחמה מלאה בין איראן לארה"ב, בכך שהוא מבקש להעניש את טהראן.
מוחמד חתאמי מזהיר את טראמפ מסכנותיה של מלחמה מקיפה בין וושינגטון לטהראן.

*- מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בדק צוללת שנבנתה לאחרונה, והתייחס ליכולות טקטיות, ולמערכות נשק חדשות, כך על פי סוכנות הידיעות הקוריאנית הרשמית.הוטל איפול מצפון קוריאה בפרטי "צוללת חדשה".

*- טראמפ: אני יכול לנצח את מלחמת אפגניסטן בתוך שבוע, אבל אני לא רוצה להרוג 10 מיליון איש.
במהלך פגישתו עם אימראן חאן, אמר טראמפ שהוא יכול היה לנצח במלחמה בתוך שבוע או 10 ימים, אך הוא לא רצה להרוג 10 מיליון איש, כך דווח ב- CNN.

*- החות'ים פתחו במבצע גדול נגד שלטונו של המלך ח'אלד בסעודיה.
רשת אל-מסירה נט: קבוצת אנצאר אללה אל-חות'י בצעה  הבוקר מבצע גדול ,שכוון לבסיס האווירי של המלך ח'אלד בח'אמיס מושאיט בדרום ערב הסעודית.כנראה ההתקפה בוצעה בעזרת מזלטים .

*- סיאול מביעה את מחאתה החריפה, נגד מוסקבה, בגלל "הפרה" של מטוס קרב הרוסי, במרחב האווירי של דרום קוריאה.דרום קוריאה ירתה יריות אזהרה, לעבר מטוס מלחמה רוסי ,שלטענת סיאול הפר פעמיים את המרחב האווירי של דרום קוריאה.

*- מפקד צבאי איראני:לא ניתן לצפות את היכולות הצבאיות שלנו "
מפקד צבאי איראני אמר כי יכולות ההגנה וההתקפה של ארצו, יפתיעו את האויבים, והצביע כי לא ניתן לצפות לכך.

*- טראמפ: המחשבה על משא ומתן עם איראן הפכה קשה יותר

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר, כי קשה יותר לחשוב על משא ומתן עם איראן ,לאחר שורה של תקריות, שהגבירו את המתיחות בין וושינגטון לטהראן.

*- החתול רוצה לשמור על החלב?

איראן תאבטח את מיצר הורמוז ולא תאפשר שום הפרעה בניווט בנתיב המים החיוני, ציטטה סוכנות הידיעות הרפובליקה האיסלאמית של איראן (IRNA) את סגן שר החוץ עבאס אראג'י ביום שלישי במהלך ביקור בפריס.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה