דיווח אמריקאי חושף: שת"פ איראני-רוסי סודי בשה"ת הצבאי הסורי טי-4

"המרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים" חשף במהלך מחקר שנערך על הקשר החזק בין הנוכחות הרוסית לנוכחות האיראנית בתוך סוריה, ותיאר אותה כמערער את האינטרסים הביטחוניים של ארצות הברית.

המרכז הסתמך על תמונות לוויין של בסיס חיל האוויר הסורי טי-4, אשר חשף את עומק היחסים הצבאיים בין הכוחות האיראניים לבין הכוחות הרוסיים בתוך שדה התעופה.

בסיס טי-4 הוא מודל של שיתוף פעולה חשאי בין רוסיה לאיראן, כאשר בצד המזרחי של הבסיס ישנו מסלול ועליו חונים מסוקים וכטב""מים המשמשים את רוסיה.

בצד המערבי של שדה התעופה ישנו מסלול נוסף למטוסי מטען, והוא המסלול שבו משתמשת גם איראן, וגם הותקף ע"י כלי טייס ישראלים לעיתים קרובות.

כמו כן חשפה תמונת הלוויין מטוס מטען רוסי מדגם איל-76 שאפשר ומדובר באותו מטוס RA-76634 הרשום בחיל האוויר הרוסי,וזאת על פי המספר הצבוע מתחת לתא הטייס.

עוד עולה מתמונת הלווין כי מטוס המטען מפרק את מטענו לעיתים קרובות באזור המוגן ע"י יחידות הגנה האווירית של צבא סוריה, כולל שלוש מערכות S-75   ומערכת נוספת של  פאנטסיר אס-1 שסיפקה מוסקבה.

איראן משתמשת במטוסי איליאושין להובלת נשק ולוחמים מאיראן לסוריה, והשימוש הרגיל באליושין IL-76 מצביע על כך שאיראן השתמשה בו לאותה מטרה בסוריה.

הדו"ח גם מציין כי המטוס ביצע מספר טיסות בין טהרן לדמשק , שם היא, למשל, ב -13 במאי טסה משדה התעופה הבין לאומי של דמשק לכיוון איראן, ולמחרת יצאה בבוקר משדה התעופה הבין לאומי של טהרן  כשיעדה בסיס חיל האוויר הסורי – טי 4, ואחר כך טס לשדה התעופה של דמשק שם נחת אחר הצהריים.

כמו כן חשף תצלום האוויר הימצאותם של  מטוסי תקיפה מדגם סו-25 חמושים של הרוסים כשהם חונים באותו מקום שבו פרק מטוס המטען האירני מדגם איל-76 את מטענו.

כמו כן נראו  שם מסוקי מי-17 ומי-24 מה שמוכיח שהרוסים ידעו בדיוק מה האיראנים עושים שם.

לא הגיוני שאיראן תפרוק  נשק ותחמושת וציוד צבאי ולוחמים בבסיס בו נמצאים מטוסים רוסיים ומוגנים ע"י בנשק רוסי מבלי ידיעת מוסקבה.

תצלומי אוויר נוספים מראים את היקף ההגנה שהרוסים מעניקים לבסיס זה באמצעות מספר מערכות הגנה אווירית וביניהם מערכת האס-300.

כתיבת תגובה