מיקור חוץ?המורדים ניסו אמש לתקוף סוללת אס-300 של צבא סוריה במציאף

אמש החלה סוכנות הידיעות הסורית סאנא כי נשמעו פיצוצים באזור העיר מציאף שבמחוז חמאת ,שבצפון סוריה. הסוכנות ציינה בתחילה כי מערכת ההגנה האווירית הסורית פתחה באש לעבר מטרות אוייב ואף הצליחה ליירט מקצת מהטילים שנורו לעבר מטרות שבקרבת העיר. דיווח בודד אף ציין כי ישראל ניסתה לתקוף את סוללת טילי האס-300 שהרוסים מכרו לסורים ונפרשה לקראת פעילות מבצעית ליד העיירה מצאיף .

על פי מקורות זרים, בקרבת העיירה הקימו האיראנים מפעל להרכבת טילים בליסטיים לטווח בינוני עם מנגנון הכוונה למטרה המאפשר פגיעה מדוייקת ביעד הנכסף.

אלא שמהר מאוד נסוגה הסוכנות הסורית הרישמית-סאנא מדיווח זה ואף מחקה אותו מהאתר שלה.

מיד אחר כך "התייצבו" הדיווחים על כך שהמורדים שבאזור ירו 6 טילי גראד לעבר מטרות של צבא סוריה אך מערכות ההגנה באזור הצליחו ליירט 4 מהם ואילו 2 אחרים נפלו בשטחים פתוחים.

היום מדווח אתר חדשות לבנוני ,בהסתמך על דו"ח צבאי סורי כי למעשה המורדים ירו את טילי הגראד לעבר מערכת האס-300 הממוקמת ליד העיר מציאף ,תוך שהם מציינים כי זאת הפעם הראשונה שסוללת האס-300 מטווחת על ידי כוחות אוייב..

צבא סוריה טען בתוקף כי הרקטות החטיאו לגמרי את המטרות וזאת הודות למערכת ההגנה האווירית החזקה שלהם הפרוסה באזור הקרוב למחוז טרטוס.

ב-1 לאוקטובר 2018 הודיע משרד ההגנה הרוסי כי הוא שלוח את סוללת האס-300 הראשונה לצבא הסורי.

שליחת מערכת זאת לסוריה נעשתה בתגובה להפלת מטוס המודיעין שלהם ,ה-איל 20 בשמי חופי לטקיה ב-17 לספטמבר 2018.

למרות שמערכת ההגנה האווירית הסורית היתה זאת שהפילה את מטוס הביון הרוסי ,משרד ההגנה הרוסי האשים את ישראל שהשתמשה במטוס כמגן בעת תקיפותיהם על מטרות איראניות במערב סוריה.

האירוע של ה-17 לספטמבר הביא לחיכוך קטן בין רוסיה וישראל אך בכל מקרה העניינים יושבו וזאת לאחר שבכירים ישראלים נסעו למוסקבה להיפגש עם נשיא ולדמיר פוטין.

סוריה-אתר סוללת האס-300 באזור מציאף שהותקפה אמש:

כתיבת תגובה