פרטים נוספים אודות נסיבות השבת שרידי הנעדר זכריה באומל לידי ישראל

אתר החדשות הירדני – "א סביל"  תרגם מאמר מהג'רוזלם פוסט הישראלי  אודות נסיבות הבאת שרידי גופתו של השיריונר הישראלי-זכריה באומל שנעדר מאז קרב סולטאן יעקוב בלבנון יחד עם עוד 2 מחבריו.

ולהלן מה שנאמר בכתבה:

ה-"ג'רוזלם פוסט " פרסם דו"ח ארוך, על נסיבות החזרת שרידי החייל זכריה באומל מסוריה, לפני מספר חודשים.

העיתון ציין בכתבה כי שרידים של החייל הוצאו מבית הקברות שבתוך מחנה הפליטים הפלסטיני-ירמוק, בפאתי הבירה הסורית דמשק, כך על פי תושב שהתגורר בתוך המחנה. עוד סיפר האיש לעיתון כי החפירה והמחקר בתוך בית הקברות החל עוד בשנת  2013, והוסיף כי ארגונים חמושים וכן גורמי דאעש התחרו ביניהם למצוא את שרידי החייל,היות ושרידיו נחשבים יקרי ערך למשא ומתן במלחמת האזרחים בסוריה כדי להשיג למשל  נשק עבור המורדים תמורת שרידיו.

על פי העיתון, המכון לרפואה משפטית בישראל קבל בעשרות השנים האחרונות, עצמות ושרידי גופות שונות שהאמינו שהם שייכים לחייל באומל, וציין כי בסוף התברר כי הן שרידי גופות של חיילים סורים או של מורדים .

כוחות האופוזיציה החמושה צוטטו בעיתון בסוריה כי עבודות החיפוש עדיין לא הסתימו בבית הקברות, ואישרו כי חיילים סורים ורוסי עדיין חופרים במקום, וכנראה שהם מחפשים שרידי שני חיילים אחרים הנחשבים אף הם נעדרים מאותו קרב, ושהיו עם באומל בזמן נפילתם בשבי, ואילו בכיר רוסי אמר שהחיילים הרוסים שומרים על בית הקברות בלבד ואינם בין המחפשים בתוכו.

בעוד מפיק סרטים שחי במחנה ירמוק והיגר להולנד אמר כי מקום קבורתם של החיילים הישראלים בבית הקברות במחנה היה סוד, והוסיף כי מנהיגי הפלגים הפלסטיניים במחנה ,(החזית העממית לשחרור פלסטין ופת"ח) ידעו את מקום קבורתם של שרידי החיילים הישראלים. בשנת 2011 נלחמו חמושים ופלגים פלסטינים נגד המשטר שכבש את המחנה.

על פי העיתון, תושב המחנה אמר, כי ישראל חקרה גורמים בכוחות האופוזיציה , כדי לחפש את שרידי החיילים לאחר שהמורדים שלטו על המחנה, והדגיש כי אחד מהפלגים, ביצע קידוח בכניסה לבית הקברות בשנת 2013, וכן אישר כי הארגון דאעש גם ביצע את החפירות בבית הקברות לאחר שהשתלט על המחנה בשנת 2015.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה