נשיא מצרים העביר האחריות על נמל אל-עריש לצבא. משמעויות

הזחילה הצבאית המצרית בסיני לעבר גבול ישראל ממשיכה ללא הפסק.

לאחר שמצרים הכניסה לסיני סד"כ צבאי עצום,שלא במסגרת הסכם השלום עם ישראל ,אך בהסכמתה המלאה,ולאחר ששדרגו את שדות התעופה בסיני והעבירו לשם מטוסים צבאיים , ולאחר שבנו תשתיות צבאיות אדירות על אדמת סיני שמה לה ההנהגה המצרית למטרה לשדרג באופן עמוק את נמל אלעריש המרוחק קילומטרים ספורים מגבול ישראל.

עד היום שימש נמל אל עריש המצרי למעבר אזרחים ובסיס יציאת של סירות דיג.

צו נשיאותי שהוציא לאחרונה נשיא מצרים – א סיסי מורה לשלטונות הנמל להעביר את השליטה בו לצבא מצרים לקראת תחילת מלאכת הפיתוח והשדרוג של הנמל שיעשה באחריותו המלאה של הצבא.

תמונה

מטרת הצו הנשיאותי לאפשר לשלטונות בסיני לפנות בתים ומתקני מגורים הנמצאים בסמוך לנמל שיהרסו לחלוטין כדי שאפשר יהיה להרחיב את נמל אלעריש למטרות שיועדו בתכניות הפיתוח.

על פי מה שראינו בעבר בשדות התעופה בסיני , מצרים הפכה אותן לדו-שימושיות,כלומר הם מכילים כרגע גם טרמינל אזרחי לטיסות תיירים ותושבים וכן משמש בסיס יציאה למטוסי קרב,מסוקים וכטב"מים שחיל האוויר המצרי הציב שם בניגוד מוחלט להסכם השלום עם ישראל.

 

אין ספק שההנהגה המצרית תנהג עם נמל אל-עריש באותה שיטה. הנמל יורחב לשימוש ספינות אזרחיות ופתאום יתברר כי בונים תשתיות שיתאימו למעגן ספינות מלחמה.

לפני יותר משנה ,כשצבא מצרים הזרים כוחות צבא גדולים לסיני במטרה להלחם בכוחות דאעש שהתבססו בסיני ,הופיעה גם נושאת המסוקים המצרית מול חופי אל עריש כדי לשמש בסיס יציאה יומי לכוחות הקומנדו הימי בפעילותם למיגור כוחות דאעש בצפון סיני.

הכוחות שיצאו בכל בוקר לפעילותן שבו עם ערב להתארגן מחדש על האנייה המצרית לקראת יום הפעילות הבא.

התכנית לפיתוח נמל אלעריש המהווה נספח לצו הנשיאותי המצרי:

תמונה

תמונה

כך גם כתב המומחה הצבאי סא"ל אלי דקל :

המצרים פועלים כיום לבנייה או הרחבה של שלושה נמלים בסיני:

  • אל־עריש – בצפון סיני
  • א־טור – בדרום סיני, בגדה המזרחית של מפרץ סואץ
  • פורט פואד – בצפון מערב סיני.

הנמלים באל־עריש ובא־טור מיועדים לשמש נמלים למטענים כלליים ואילו הנמל בפורט פואד מיועד לשמש נמל לסחר בנפט ומוצריו. שלושה נמלים אלו מיועדים, על פי פרסומים מצריים גלויים, לשמש נמלים אזרחיים. למרות זאת, וללא תימוכין משום מקור מידע, אני משער כי נמלים באל־עריש ובא־טור ישמשו בצורה כזו או אחרת גם את חיל הים המצרי. השערתי זו מבוססת על כך שאיני מוצא, בעת הזו, צורך כלכלי בהרחבת הנמלים בסיני.

4 thoughts on “נשיא מצרים העביר האחריות על נמל אל-עריש לצבא. משמעויות

כתיבת תגובה