מבזקי חדשות מהעולם ליום 17-7-2019

*- טהראן: תכנית הטילים שלנו "אינה ניתנת למשא ומתן, עם אף מדינה בשום מצב".
סוכנות הידיעות "סקיי ניוז" דיווחה במבזקיה כי טהראן טוענת כי תכנית הטילים "אינה ניתנת למשא ומתן, בשום מדינה בשום פנים ואופן".
זה טיבעו של משא ומתן עם איראן, עם הודעות סותרות מרגע לרגע, כך נהגו בעבר, וכך ינהגו בעתיד, פשוט להתיש את הצד השני.

*- שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, אמר אתמול כי איראן אמרה לראשונה לארה"ב, כי היא מוכנה לשאת ולתת על תכנית הפיתוח הטילים שלה. פומפאו אומר, שאיראן מוכנה בפעם הראשונה לנהל מו"מ על תכנית הטילים.

*- דייגים תימנים קיימו ביום שני "מחאה שנייה" בים האדום, וחידשו את ההפגנה בגלל הנוכחות של הספינה האיראנית סאביז, 'במים הטריטוריאליים של תימן בגלל שנחשדה בהובלת מוקשים.

*- גורם ביטחוני אמריקני אמר כי לארצו יש ספקות שאמנם איראן תפסה בכוח מכלית נפט של איחוד האמירויות הערביות.
וושינגטון: יש לנו ספקות גדולים שאיראן השלטה על מכלית נפט של איחוד האמירויות הערביות .גם איחוד האמירויות מכחישים זאת.

*- טורקיה תשלח ספינה רביעית למימי הים התיכון כדי לערוך סקר נפט וגז סייסמי בחופי קפריסין, אמר שר האנרגיה הטורקי, פאטיח דונמיז. לטורקיה יש כיום שלוש ספינות במימי קפריסין, כולל שתי ספינות קידוח.

*- הקמפיין של דונלד טראמפ, נפתח במאמצים למשוך קולות של נשים.
הקמפיין של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מתחיל ביום שלישי, במאמציו למשוך קולות נשים, בהסתמך על מסר כלכלי חזק, כדי לעורר את גוש ההצבעה, שביקש שוב ושוב את נשיאותו.
כנראה שזה התחום הכי חזק שלו, ואם מתחיל עכשיו קמפיין הבחירות, אז תשכחו מתקיפה באיראן, עד לאחר הבחירות, בתקווה שהוא ינצח, כרגע בתי הנבחרים של ארה"ב סנדלו את הנשיא, אלא אם איראן תעשה טעות קטסטרופלית.

*- טהראן: סגן הנשיא האיראני, איזק ג'האנגירי, קרא למדינות אירופה ללחוץ על ארה"ב להפסיק את הסנקציות הבלתי צודקות שלה, במקום לקיים פגישות וללחוץ על איראן לקיים את ההסכם הגרעיני.
*- מזל"ט של צה"ל התרסק הבוקר (יום ג ') ברצועת עזה, אך לא ברור מי גרם לנפילה. הצבא הישראלי חקר אם המזל"ט נורה בידי הפלסטינים או נפל כתוצאה מתקלה. לטענת הצבא הישראלי, "אין חשש מדליפת מידע", וכי האירוע נחקר. הוא ציין כי המטוס "מבצע פעילות שגרתית" ברצועת עזה. לעומת זאת, גורמים פלסטינים אמרו כי "ההתנגדות הצליחה להפיל מזל"ט צבאי" ממזרח לאזור מרכז עזה. היא ציינה שהכיבוש משתמש במזל"ט מסוג זה כדי לאסוף מידע על תנועות פלסטיניות בתוך רצועת עזה.

*- משרד החוץ הטורקי אמר ביום שלישי, כי החלטות האיחוד האירופי להטיל הגבלות על תקשורת ומימון עבור אנקרה לא תשפיע על הפעילות שלנו בקפריסין.

*- רעידת אדמה בעצמה של 6.1 בסולם ריכטר , מדרום לאי התיירותי של אינדונזיה באלי ביום שלישי, כך מסרה הסוכנות הסייסמולוגית האירופית.

*- האסיר הפלסטיני קדרי אבו בכר נמצא מת בתאו, ביום שלישי. האסיר, בשנות העשרים לחייו, נמצא בבידוד בכלא "ניצן" הישראלי באזור רמלה.
*- קבוצה פוליטית לבנונית , מפגש פוליטי-תרבותי שמטרתו לקדם את ערכי הדו-קיום הנוצרי-מוסלמי בלבנון ,אומרת שהחיזבאללה פועל להשגת האינטרסים שלו על חשבון העם הלבנוני.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה