ההשפלה הקטנה שהתכבד שר החוץ האיראני מידי האמריקאים בניו יורק

גורמים רשמיים בארה"ב אמרו לרויטרס, כי וושינגטון החליטה שלא להעניש את שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, למרות ששר האוצר האמריקני, סטיבן מנוחין, אמר כי הסנקציות האמריקניות יופעלו נגד זריף בתוך ימים.

גורמים רשמיים בארה"ב אמרו כי הם נתנו לזריף אשרת כניסה לארה"ב כדי להשתתף בפגישה במטה האו"ם בניו יורק השבוע.

אלא שהאמריקאים ליוו "מחווה" זאת ב-"דקירה" קטנה לממשל האיראני בכלל ולשר החוץ האיראני אישית בפרט.

לכולם ידוע כי האישים האיראנים מגיעים לארה"ב לא רק כדי לייצג את מדיניות ארצם "המפוארת" אלא הם באים בעיקר כדי לנוח קצת מהלחץ הכלכלי האיום בו נתונה מדינתם והמתבטאת במחסור חמור בכל המוצרים הבסיסיים שלא לדבר על מוצרי מותרות. כמו כן נפגשים הבכירים האיראנים עם בני משפחותיהם הגרים ולומדים בארה"ב הלוא היא "השטן הגדול" בפי ההנהגה הבכירה האיראנית.

מזכיר המדינה האמריקאי,פומפאו, שהוא החתום על ויזת הכניסה של שר החוץ האיראני- זריף ולפמלייתו לארה"ב ,לא יכול היה להתאפק והוסיף "דקירה" קטנה לישות האיראנית כאומר "כל אחד צריך לדעת את מקומו על פני כדור הארץ".

פומפאו אמר שאם לדיפלומטים אמריקאים אין חופש תנועה בטהרן הרי שגם לדיפלומטים האיראנים לא יהיה חופש תנועה בניו יורק , ולכן צמצם דרסטית את חופש התנועה של המשלחת האיראנית בניו יורק ואישר לה לנוע רק בין בניין האו"ם ,מטרת ביקורו של זריף, ובין בית המלון בו הם שוכנים מרחק של 6 בלוקים בלבד. משטרת ניו יורק התכבדה בתפקיד של לשמור היטב ששירת שר החוץ האיראני לא תסטה ממסלולה אפילו בלוק אחד בלבד.

ולחשוב שפעם היה זריף אישיות מכובדת במיוחד בזמן ממשלו של אובמה ושר החוץ קרי.

האיראנים הבינו היטב את "ההשפלה" אבל מה יכול בדיוק לעשות ולהגיב "נער הכאפות" לבריון השכונתי?

כתיבת תגובה