מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 12-7-2019

*- ארה"ב עוסקת בפיתוח תכניות צבאיות כדי להילחם ברוסיה, סין ואיראן, ה"מטרידות ביותר" בשל השפעתן באמריקה הלטינית

👈מפקד פיקוד הדרום של הפנטגון, הזהיר כי רוסיה, סין ואיראן מרחיבות את השפעתן באמריקה הלטינית, בעיקר בונצואלה, שם הן תומכות בממשלה שארה"ב מבקשת להדיח.

👈בעדות בפני ועדת השירותים הצבאיים של הסנאט, מפקד חיל האוויר, אדמירל קרייג פאלר, זיהה את רוסיה, סין ואיראן כמהוות המכשול הבינלאומי העיקרי, נגד האינטרסים של ארצות הברית – השלישייה תמכה בנשיא ונצואלה, ניקולאס מאדורו, מול אתגר שמציב "מנהיג החזית, חואן גואידו.

👈"רוסיה, אם לצטט במלים שלה, "מגינה על ידידתה הנאמנה", על ידי חיזוק משטרו של מאדורו, המושחת והבלתי לגיטימי – בהלוואות ובתמיכה טכנית וצבאית", הסביר פאלר.

👈"סין, היא המדינה הגדולה אשר הביאה את ונצואלה לחוב [כלכלי], ואוכפת את תושבי ונצואלה בחובות של יותר מ-60 מיליארד דולר. סין גם מייצאת לונצואלה את טכנולוגיית המעקב, אשר משמשת אותה לפקח על העם בונצואלה ולדכא אותו", אמר הגנרל האמריקני.

👈"איראן החלה את טיסותיה הישירות לונצואלה
ומחזקת את הקשרים הדיפלומטיים", הוסיף פאלר.

👈מפקד פיקוד הדרום של הפנטגון גם הזהיר, מפני התערבותן של רוסיה, סין ואיראן יחד עם קובה.

👈"יחד עם קובה, שחקניות אלו עוסקות בפעילויות מאוד לא בריאות עבור הדמוקרטיה והיציבות האזורית", כך הוא אמר והוסיף קריאה לנוכחות צבאית – "נכונה, ממוקדת ועקבית", כדי להתנגד להשפעה המטרידה ביותר של מדינות אלה באזור.

*- מפקד במשמרות המהפכה האסלאמית (IRGC), מוחמד פאקפור, הצהיר ב -10 ביולי, כי הצבא של איראן פיתח "תורת התקפה עמוקה" וחדשה, אשר תוכננה לבצע פעולות התקפיות נגד אויבים ואף ציין, כי איראן החלה בהפעלת תרגילים המבוססים על האסטרגיה, במהלך משחקי המלחמה בדצמבר, שנה שעברה.

👈עוד ציין הגנרל, כי בהתאם לדוקטרינה החדשה, איראן לא תשפר רק את תוכניות ההכשרה הצבאית שלה, אלא גם ציוד צבאי, אשר זוכה לשדרוגים רבים בשנים האחרונות.

👈"כוח הזרוע של כוח היבשה של ה- IRGC והטילים גדלו במידה ניכרת בהשוואה לעבר, וזה יגביר את כוחנו בקרבות", אמר פאקפור.

*- אם תתבקש לעשות זאת, בתנאים הנוכחיים, לא סביר כי יפן תשתף פעולה בקואליציה הצבאית, המוצעת למטרת הגנה על המים האסטרטגיים סביב איראן ותימן, כך אמרו פקידים רשמיים ביפן.

*- ארצות הברית מעמידה את טייוואן בסכנה אם היא תמכור לה נשק, כי אף על פי שסין נבחרה עד כה לאיחוד השלום, ייתכן שהיא תיאלץ לנטוש את המדיניות הזאת, כך הזהירה העיתונות המקומית בסין, ביום רביעי.

👈היומון המשפיע בסין "גלובל טיימס" כתב במאמר מערכת, כי הביטחון של האי הדרומי תלוי באופן שבו היחסים מנוהלים על פני מיצרי טייוואן.

👈על פי מאמר המערכת, ארה"ב מבקשת להרוויח כסף, לשמור על השפעתה ולאתגר את סין ב"מאבקי כוח".

👈מאמר המערכת הוסיף כי טייוואן רוצה ליצור אפקט פסיכולוגי, על ידי הכרזה על הקשר ההדוק שלה עם ארה"ב, וזה חלק מהתשלום של טייוואן תמורת הגנה.

👈"גלובל טיימס" הזהיר, כי לא ארה"ב ולא טייוואן "צריכות לחצות את הקו, משום שאז הן יצטרכו לשלם קצת מחיר".

👈המאמר הוסיף כי סין לא מקבלת את הנוכחות של נשק על האי.

👈עוד נכתב במאמר כאיום, כי סכסוך צבאי יהיה בלתי נסבל עבור השטח הדרומי.

👈בתוך כך, סין הזהירה אתמול את ארצות הברית שלא לזלזל בנחישותה להגן על הריבונות והיושרה הלאומית שלה, על ידי חזרה על הגינוי שלה, בדרישה מארה"ב להשעות את מכירת הטנקים, מערכות נגד טילים ומטוסי קרב לטייוואן.

👈פעולה זו, ציינה סין, מהווה הפרה חמורה של המשפט הבינלאומי, הכללים הבסיסיים של היחסים הבינלאומיים, עיקרון סין אחת ושלושת ההודעות המשותפות, אשר נחתמו על ידי שתי המדינות, אמר משרד החוץ הסיני אתמול.

*- איראן מאשימה את ארה"ב בסנקציות "סדיסטיות", במהלך הדיון בסבא"א שהוזמן לבקשת ארה"ב

👈איראן מתמודדת עם "סנקציות סדיסטיות" ו"טרור כלכלי" מארצות הברית, כך אמר שגריר איראן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א).

👈קאסם ע'ריב עבאדי, אמר את הדברים בווינה במהלך פגישת חירום, אשר הוזמנה לבקשת ארה"ב, לאחר שאיראן פרצה השבוע את מסגרת העסקה הגרעינית.

👈"ארצות הברית הטילה טרור כלכלי על מדינות מסוימות, לרבות באמצעות הטלת סנקציות, והטלתן מחוץ לתחום", אמר עבאדי בישיבת שגרירי הגרעין של האו"ם.

👈"הנטייה הסדיסטית של ארצות הברית להשתמש בסנקציות בלתי-חוקיות וחד-צדדיות, ככלי לכפייה על מדינות ריבוניות וגופים פרטיים צריכה להגיע לסיומה", הוא הוסיף.

*- סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, אמר כי המצב סביב איראן יוביל לעימות ישיר.

👈"המצב מאוד מדאיג, אנחנו יכולים לראות שלמעשה, הסיכון לסכסוך ישיר עלה עד כדי כך שקשה יותר לנבא את ההתפתחויות בעתיד", הוא ציין.

👈"הסיבה ברורה: ארה"ב שואפת בכוונה להעלות מתיחות [סביב איראן]", הוסיף הדיפלומט הרוסי הבכיר.

*- איראן ורוסיה טוענות כי הפגישה לאנרגיה אטומית של האו"ם בודדה את ארה"ב

👈איראן טוענת כי הפגישה המיוחדת של האו"ם לאנרגיה אטומית, אשר נערכה לבקשת ארה"ב על מנת לזכות בתמיכת מועצת הנגידים בתביעותיה האנטי-איראניות, הפכה לכישלון נוסף עבור האמריקאים.

👈"כישלון נוסף של ארה"ב בלגלוג של חבר הנאמנים של סבא"א", כך דיווח הבוקר (יום ה ') דובר משרד החוץ האיראני, סייד עבאס מוסוי, בהתייחסו לפגישת החירום של חבר הנאמנים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

👈"ארה"ב שוב בודדה את עצמה [בידיה]", הוסיף מוסוי.

👈"נודע לנו כי ארצות הברית מבקשת לקבל תוצאה רשמית במפגש הזה, משהו כמו החלטה, אלא משום שהם לא היו מסוגלים לשכנע את האחרים לקבל את התמיכה בטענתם – לגבי השיקול של איראן להפסיק את יישומה של JCPOA, אין שום מסקנה", נאמר בטלויזיה האיראנית, לאחר המושב המיוחד של האו"ם.

👈השגריר הרוסי לסבא"א, מיכאיל אוליאנוב, גם צייץ אחרי הפגישה וכתב, כי ארה"ב "מבודדת למעשה בנושא זה".

👈אוליאנוב אמר לדיפלומטים שהתכנסו בפגישה, כי "מוזר" שהפגישה נקראה על ידי ארה"ב, "המדינה שהכריזה על JCPOA שהיא 'עסקה נוראה'".

👈הוא אמר "בפועל, מתברר כי ארה"ב מודעת לחשיבות של התוכנית (JCPOA)".

קרדיט:אברהם תמקר-פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה