אסון פלנטרי נמנע בתקרית השרפה בצוללת הרוסית

אחד מאמצעי התקשורת ברוסיה ציטט בכיר רוסי, אשר אמר כי השרפה שפרצה בצוללת הרוסית הגרעינית הסודית, יכולה הייתה להביא לאסון פלנטרי, אלמלא הקריבו אנשי צוות הצוללת את חייהם, כדי למנוע זאת.

על פי נתוני משרד הביטחון הרוסי, ב-1 ביוני, 14 מלחים נהרגו בתוך צוללת מחקר, אשר ערכה סקר של קרקעית הים, ליד הקוטב הצפוני.

פקידים רוסים הואשמו בניסיון להסתיר את הפרטים על תקרית הצוללת.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לא הכיר בפומבי בהמצאות כור גרעיני בצוללת, עד שלושה ימים לאחר התאונה.

סגן מפקד הצי הרוסי, סרגיי פבלוב, אמר במהלך הלוויה של המלחים ביום שבת: "כולם השתתפו וזכו באותה נחישות להגן על חייהם של הקולגות שלהם, להגן על הצוללת שלהם והקריבו את חייהם כדי למנוע אסון בעל השלכות עולמיות" אמר.

דבריו של פבלוב לא הסבירו כיצד האש עלולה הייתה לגרום לאסון עולמי.

גורמים רשמיים אמרו, כי צוות הצוללת הצליח להשתלט על האש ולמנוע את התגובה הגרעינית בצוללת.

אך החשאיות הרוסית נשמרה, כאשר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר במסיבת עיתונאים טלפונית, כי הוא לא מודע להצהרות הפקידים במהלך הלוויה, ולכן אינו יכול להגיב עליהם.

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שוואיגו, הסביר כמה פרטים על האש בצוללת. שוואיגו אמר כי האש פרצה בקטע הסוללה של הצוללת והתפשטה לחלקים אחרים, מבלי להפריע לפעולת הכור הגרעיני הנמצא בצוללת.

והוסיף: "החלק של הכור הגרעיני בצוללת זו מבודד לחלוטין ולא מאוכלס, ובנוסף לכך הצוות נקט את כל האמצעים הדרושים כדי להגן על הכור שהיה כשער לחלוטין לעבודה".

"לפי הערכת המומחים, תיקון הצוללת והחזרתה לפעילות היא אפשרית והם יכולים לקבוע את הזמן הדרוש להשלמתה", כך אמר שר ההגנה הרוסי והוסיף, כי "יש תקווה שהצוללת תוכל לחזור לפעולה בקרוב".

❗️האם אפשרי שהתנהלות הדיפלומטית, אשר התרחשה בעולם בסמוך לתקרית, סבבה סביב הנושא של הצוללת הרוסית בניסיון להבין ולנתח את האפשריות, נצטרך להמתין לעוד פרטים, כדי לקבוע זאת.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתבות נוספות בנושא:

 

כתיבת תגובה