מבזקי חדשות ליום 12-7-2019

*- בריטניה: תקרית מיצרי הורמוז מדגימה את הצורך לחזק את חירותנו:
שר החוץ הבריטי, ג'רמי האנט, הביע את דעתו כי יש לפתח את הכוחות הימיים של הממלכה נגד ניסיונה של איראן ליירט מכלית בריטית.

*- בריטניה החליטה להעלות את רמת אבטחת כלי השיט שלה  לרמה הגבוהה ביותר.

"חדשות סקיי" הבריטי, מסרו ביום חמישי, כי בריטניה החליטה לתגבר את האבטחה ולהצמיד ליווי לספינות הנושאות את הדגל הבריטי ועוברות דרך המים האיראניים, לרמה הגבוהה ביותר. בריטניה החליטה לשדרג את אבטחת הליווי שלה לרמה הגבוהה ביותר שלה.

*- אש גדולה בלעה תחנת כוח בבירה הרוסית במוסקבה

רשת "רוסיה היום" הציגה סצנות של אש גדולה, בתחנת כוח בבירה הרוסית של מוסקבה, עם לשונות להבות גדולות המתרוממות מעל התחנה.

*- שר ההגנה הבריטי מודה לצי המלכותי, על תמיכתו ב"משפט הבינלאומי "במצרי הורמוז,
שר ההגנה הבריטי, בני מורדון, אמר היום (ה ') כי הצי המלכותי, תמך במשפט הבינלאומי, בכך שהוא מסייע לו, להעביר מכלית נפט מסחרית דרך מיצרי הורמוז.

*- הפוליטיקאים הלבנונים אומרים: כי נשק של חיזבאללה מאיים לחשוף את המדינה לסנקציות בינלאומיות.

תנועה פוליטית לבנונית המתנגדת לחיזבאללה טענה כי נשק של חיזבאללה, הוא איום ישיר על המדינה הלבנונית, שעלולה להתמודד עם סנקציות בינלאומיות. שלא לדבר על הרס, שעלול להיגרם , אם תפרוץ מלחמה עם ישראל.

*- נראה כי איראן החלה להעיר את התאים הישנים שלה נגד הודו, לאחר שהודו חיסלה את זאקיר מוסה -המנהיג הטרוריסטי של אל-קעידה בקשמיר, איימן אל-ט'ואהרי .נמסר כי קמה בהודו שלוחה של אלקעידה, כדי להלחם בכופרים ,מה שיגרום להתעוררות של המוסלמים בהודו. כידוע בהודו יש 180 מליון מוסלמים, מה שאומר שצפויים ימים קשים בהודו.
ומה שמפליא בכל הסיפור, זה החיבור בין אלקעידה לבין איראן, לתשומת לבם של האמריקאים.
עוד נמסר:כי 72 שעות הבאות, רגישות מאוד במפרץ הערבי וכל האפשרויות פתוחות.

*- מחמוד אל-אדהם, בן 28, נהרג אתמול אחר הצהריים מפגיעת קליע בצפון הרצועה.
גורם רפואי בבית החולים בית חנון אישר את מותו של הצעיר, שעות ספורות לאחר שנורה על ידי הכיבוש הישראלי ממזרח לבית חנון.
משרד הבריאות הפלסטיני ברצועת עזה הודיע על מותו של מחמוד אל-אדהם,
ביום חמישי בבוקר, אזרח פלסטיני נורה למוות על ידי הצבא הישראלי, שכוון לעבר מחסום התנגדות בצפון רצועת עזה, ומת מפצעיו מאוחר יותר, ספינות קרב ישראליות ירו כדורים לעבר ספינות דיג בצפון הרצועה, ללא נפגעים.
לדברי עדי ראייה, אזרח פלסטיני נפצע מאש חיה שנורתה על ידי כוחות הכיבוש הישראלי, שהתמקמו מאחורי התלים בגבול המזרחי של בית חנון, שם הם פתחו באש לעבר מספר אזרחים פלסטינים.
גם כוחות הכיבוש הישראלי, פתחו באש כבדה לעבר רועי צאן וחקלאים ממזרח לח'אן יונס בדרום רצועת עזה, אך לא דווח על נפגעים.

כוחות הכיבוש הישראלי ,תקפו סירות דייגים באזור הסודאני, שמצפון-מערב לעיר עזה, וכעבור שש דקות הופעלו תותחי מים לעברן ואילצו אותן לחזור לחוף מבלי לגרום לפציעות.

*- הניסיון של משמרות המהפכה האיראניות, להשתלט על מכלית נפט בריטית במייצרי הורמוז, בא שעות לאחר ההכרזה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה האטומית, כי איראן חרגה משיעור העשרת אורניום, בהתאם להסכם הגרעין , נראה כי טהרן מנסה להעלות את רמת המתח באזור.

וושינגטון אמרה ביום חמישי בבוקר, כי סירות השייכות למשמר המהפכה האיראנית, לא הצליחו לעצור מכלית בריטית במצרי הורמוז, שניצלה לאחר שקיבלו אזהרה מספינת מלחמה בריטית.

פקיד של הפנטגון אמר, כי הסירות האיראניות ביקשו מהמכלית להיכנס למימי איראן, אך נסוגו לאחר שקיבלו אזהרה מספינת מלחמה בריטית, על פי סוכנות "רויטרס".

משמרות המהפכה האיראניים דחו את "טענות וושינגטון" כי ניסו לעצור מכלית בריטית במפרץ.

זוהי המתקפה השלישית על מכליות נפט בינלאומיות באזור המפרץ, ובמפרץ עומאן,
סוכנות הידיעות Tasnim ,צטטה את ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים של איראן, מוחמד באגהרי, מוקדם יותר, כי המעצר של מכלית נפט איראנית ליד גיברלטר בשבוע שעבר "לא יישאר ללא מענה."

המאמצים של מקרון להחזיר את איראן להסכם הגרעין עד עתה לא נשאו פרי
איראן אמרה לשליח הצרפתי שהיא לא תתקפל" מהחלטתה להגדיל את העשרת אורניום מעבר למה שנחתם בהסכם הגרעיני,

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- החוב החיצוני של טורקיה הוא 300 מיליארד דולר.מתוך זה 90 מיליארד נוצרו רק השנה. אין מצב שטורקיה יכולה לשלם חוב זה מה עוד שבעתיד הקרוב החוב עוד יגדל.

*- תופעה שנתגלתה- קצינים טורקים בכירים שסרחו והושלכו לכלא -משוחררים מוקדם ומועברים ללוב לעזור למורדים הנתמכים ע'י ארדואן.

 

כתיבת תגובה