מיליציה עירקית נכנסה לשטח סוריה מצוידת בנשק נ"מ. הערכה

שיירת רכבים השייכת למיליציה העיראקית הנאמנה לאיראן – אלחשד אלשעבי  חצתה השבוע את גבול סוריה ונכנסה לשטחה דרך מעבר אלקאים שליד העיר אלבוכמאל במזרח המדינה  – כך מוסרת סוכנות הידיעות הסורית סמארט.

מקורות במזרח סוריה מסרו לסוכנות  סמארט כי השיירה מנתה עשרות מכוניות עמוסות לוחמים שהיו מצויידים בנשק נגד מטוסים.

המיליציה העיראקית נכנסה לעיירה הסורית אלסואייה – al-Suwayya שליד עיר הגבול אלבוכמאל שם הם התפרסו בכל רחובותיה.

ראש ממשלת עיראק הוציאה בשבוע שעבר פקודה לסגור את כל המפקדות של מיליציית אלחשד אלשעבי והורה להם להצטרף לכוחות המזויינים של ממשלת עיראק ולהיות חלק אינטגרלי מהם.

בתחילת חודש יוני השנה הודיעה מיליציית אלחשד אלשעבי על יציאה למבצע גדול לאבטחת גבול עיראק-סוריה כדי למנוע ממסתננים המשתייכים לכוחות דאעש מלהגיע לשטח עיראק מסוריה.

גם כוחות הביטחון הלאומיים של עיראק הוציאו לפועל,לאחרונה, מספר פעולות צבאיות לאורך הגבול עם סוריה וזאת אחרי המערכה הגדולה שהשתתפו בה ליד העיר אלברוז שבמחוז דיר א-זור במהלכה הצליחו לכבוש את העיירה מידי כוחות דאעש מה שגרם למאות לוחמים שפעלו בעיר לנסות ולברוח אל תוך שטח עיראק.

איראן חוששת כבר זמן רב כי ארה"ב וישראל מתכננות לתקוף ולהשמיד את המיליציות שלה הפועלות במזרח סוריה ולכן ציידה את כולן בנשק אנטי אווירי אישי וכמו כן טוענים מקורות זרים כי איראן הציבה במזרח סוריה מערך טילי נ"מ להגנת המתקנים שלהם ועל מחסני הטילים הבליסטיים שהביאה לאזור.

ככל הנראה הצטיידות המיליציות האיראניות בסוריה בנשק נגד מטוסים מקיף את כל היחידות הפועלות בסוריה כך שניתן יהיה להעריך כי בכל תקיפה מסיבית שתתבצע עליהם תתקל בנשק נ"מ פאר התוצרת האיראנית.

נשק הנ"מ שאיראן הציבה לכל אורך מזרח סוריה נועד גם,בין היתר, להגן על מערך הטילים הבליסטיים לטווח בינוני,והיכולים להגיע לשטח ישראל , שאיראן מתכננת לאיים באמצעותם על ישראל וירדן וכן על ריכוזי כוחות אמריקאים בזירה.

כתיבת תגובה