מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 11-7-2019

*- נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, טען היום (ד ') כי איראן הפרה "כבר מזמן" את מגבלות הסכם הגרעין על העשרת האורניום, דבר המצביע על כך שאיראן מטעה את הקהילה הבינלאומית.

👈"איראן כבר מזמן מעשירה [אורניום] בחשאי, תוך הפרתה המוחלטת של העסקה הנוראה של 150 מיליארד דולר, ועשו ג'ון קרי וממשל אובמה", כך צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, מבלי לספק ראיות כלשהן כדי להוכיח את טענתו.

*- דובר הכוחות ההתנגדות של תימן, יחיא סרה, אישר כי לכוחות המזוינים של תימן יש מלאי אסטרטגי, אשר כולל טילים בליסטים ומזל"טים, המסוגלים לשמור על המאבק במצב תוקפנות במשך שנים.

*- איראן מעלה את רף ההתרסה המילולית כלפי בריטניה, ובכירי איראן טוענים, כי זהו "תקדים מסוכן" ובריטניה "מפוחדת"

👈שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, צייץ מוקדם יותר, כי תפיסת מכלית הנפט האיראנית ב-4 ביולי, על ידי משטרת גיברלטר והנחתים המלכותיים הבריטיים, מסתכמת ב"פיראטיות" ו"קובעת תקדים מסוכן".

👈באותו הקשר, נשיא איראן, חסן רוחאני, הזהיר לאחר ישיבת הממשלה ביום רביעי, כי בריטניה "תבין את ההשלכות מאוחר יותר", כאשר הוא מכוון את דבריו למעצר מכלית הנפט האיראנית, במצרי גיברלטר בשבוע שעבר.

👈אמש פורסם, כי הצי הימי הבריטי מלווה מכלית נפט, המפליגה באזור המפרץ.

👈כתגובה, רוחאני הפנה את דבריו לבריטניה ואמר: "עכשיו אתם כל כך חסרי תקווה, שכן כאשר אחת המכליות שלכם חפצות לנוע באזור, אתם צריכים להביא את הפריגטות שלכם (ללוות אותם), משום שאתם מפחדים. אז למה אתם מבצעים פעולות כאלה? במקום זאת, יש לאפשר לניווט להיות בטוח", הוסיף רוחאני, ותיאר את בריטניה כ"יוזמת חוסר הביטחון".

*- חבר בכיר במפלגה האסלאמית (IS) נלכד בבירה העיראקית, בגדד, ביום שלישי, כך נמסר היום (ד') בתקשורת הסלולרית של המדינה.

👈מלבד המיליטנט הבכיר, אשר היה מנהיג ויליאית אל-פלוג'ה, נעצר גם מורד נוסף על-ידי כוחות הביטחון של עיראק בעיר הבירה, בגדד.

👈הכוחות העיראקים הונחו על ידי מנהיג ה-IS שנתפס, למקום המחבוא שבו מאוחסנים מכולות מסוימות של "אמוניום חנקתי", כפי שצוטט על ידי החדשות בעיראק.

👈בינתיים הצליחו המיליציות הפרו-איראניות "חאדד אל-שעבי" להשמיד מחנה, השייך לקבוצת הג'יהאדיסטים במחוז נינוה בעיראק.

👈מטעני נפץ ונשק הוחזקו במחנה, לפי העיתון "אל ר'ד"

👈במחנה נמצאו גם מדים צבאיים וציוד רפואי וכן מכשירים אלקטרוניים.

*- רוסיה: אין שלום אזורי ללא התייחסות לאינטרסים של איראן

👈את הדברים אמר אלכסנדר לבורנטייב, השליח המיוחד של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בפגישה עם מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחקאני, בטהראן.

👈"ככל שהצדדים האחרים לא יעמדו בהתחייבויות שלהם לפי ה-JCPOA, לא נוכל לצפות מאיראן להישאר מחויבת באופן חד-צדדי וללא תועלת מהזכויות החוקיות שלה במסגרת הסכם הגרעין", הוא אמר.

*- כביש באורך של 1,250 קילומטר, אשר יעבור דרך רוסיה, יספק את המסלול הקצר ביותר להעביר סחורות בין אירופה לסין, אושר על ידי רוסיה.

👈כביש "מרידיאן" במימון פרטי, אשר אושר עתה על ידי רוסיה, יפעל מגבול בלארוס עד הגבול עם קזחסטן.

👈הבנייה כבר החלה וצפוי לקחת בסביבות 12 עד 14 שנים, כדי להשלים את העבודה.

*- דיווח: מפגשים חשאיים בין ארה"ב, פקידי איראן בעיראק

👈פגישות חשאיות בין פקידי ארצות הברית ונציגי איראן נערכו במלון ארביל, עיראק, כך דווח ב-i24News.

👈בראש הנציגים האיראנים עמד חסן ח'ומעי, נכדו של מייסד הרפובליקה האסלאמית של איראן, איתאללה רוחאללה חומני.

👈המשלחת האיראנית כללה גם שני פקידים של משמרות המהפכה האסלאמיים (IIRG) ואת ואיראז 'מסג'די, השליח המיוחד של איראן לעיראק.

👈המקורת מדווחים כי משמרות המהפכה של איראן חוו לאחרונה מחלוקות, דבר המרמז על כך שהרפובליקה האיסלאמית עוברת שינוי רך, או רצון לעשות ניסיון ריק כדי להרגיע מתח מבית

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה