ארה"ב מקימה כוח ימי להגנת 2 מיצרי השייט האסטרטגים באזורנו

ארצות הברית מקווה לגייס בשבועיים הקרובים את בעלות הברית תחת קואליציה צבאית, אשר תעסוק בהגנה על מים האסטרטגיים, מחוץ לאירן ותימן.

ארה"ב מאשימה את איראן ואת צבאה כי הם מכוונים להתקפות במים האסטרטגיים, אשר אליהם ארה"ב מכוונת את הקואליציה החדשה.

על פי התכנית אשר  תכנונה הסתיימה רק בימים האחרונים ,ופורסמה ביום שלישי, ארצות הברית תספק ספינות פיקוד ותוביל מאמצי מעקב עבור הקואליציה הצבאית הנרקמת.

שותפות הקואליציה החדשה יבצעו סיורים ימיים, בסמוך לספינות הפיקוד של של ארה"ב, וכן יספקו הגנה וליווי עבור ספינות מסחריות אשר יציגו בגלוי את דגלי האומה אליה הם משוייכות.

יו"ר המטות המשולבים של ארה"ב, גנרל ג'וזף דונפורד, חשף את הפרטים הללו בפני עיתונאים לאחר פגישה עם שר ההגנה, מארק אספר, ומזכיר המדינה, מייק פומפייאו – ביום שלישי.

"אנחנו דנים כעת עם מספר מדינות, כדי לראות אם נוכל להקים קואליציה, אשר תבטיח את חופש השיט – הן במצרי הורמוז והן בבאב אל-מנדב", אמר דונפורד.

"לכן אני חושב, כי בשבועיים הקרובים נוכל לזהות לאילו מדינות יש את הרצון הפוליטי לתמוך ביוזמה, ואז נעבוד ישירות עם הצבא על מנת לזהות את היכולות הספציפיות אשר יתמכו בכך".

בכירים בארה"ב עסקו בפומבי כבר בעבר, בתכניות להגן על מצרי הורמוז, אך נראה כי המרכיב החדש בדבריו של דונפורד, הוא גילוי על התהוות הקואליציה, המבקשת לחזק את הביטחון גם את מיצרי "באב אל-מנדב", שליד לתימן.

ארצות הברית, כמו גם ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, עסקו זמן רב בנושא התקפות הלוחמים החות'ים, המזוהים עם איראן במסלול המים הצר של "באב אל-מנדב" – מיצר המחבר בין הים האדום למפרץ עדן ולים הערבי.

כ-4 מיליון חביות נפט עוברות מדי יום דרך "באב אל-מנדב" לאירופה, ארצות הברית ואסיה, כמו כן גם מסחר בסחורות.

דונפורד הוסיף בדבריו, כי ארצות הברית תספק "שליטה ובקרה" על ספינות באזור, אך גם הוסיף, כי מדינות אחרות יצטרכו לספק את ספינות הסיור, כדי לסייע לספינות הפיקוד של ארה"ב.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

מיצרי הורמוז ובאב אלמנדב:

כתיבת תגובה