איראן ופקיסטן מרחיבות את קשרי המדע ביניהן

שר המדע, המחקר והטכנולוגיה של איראן, מנצור גולמי, נפגש על קו הגבול של איראן-פקיסטן ביום שלישי, עם שר המדע והטכנולוגיה של פקיסטן, צ'אודהרי פואד חוסיין, לפגישה הרביעית של חבר הנאמנים של הקרן לשיתוף פעולה כלכלי (ECOSF).

לדברי השר האיראני, ישנו תפקיד חשוב ביחסים מדעיים, כלכליים והעברת טכנולוגיה בין איראן לפקיסטן.

בהתייחסות ליכולותיה הטובות של איראן בתחום האקדמי והמחקרי, חשף גולמי, כי חילופי הפרופסורים והסטודנטים, כמו גם ביצוע פרויקטים מחקריים משותפים -הם בין תחומי שיתוף הפעולה בין האוניברסיטאות של איראן ופקיסטן.

בהתייחסות לפיתוח היחסים המדעיים בין איראן לפקיסטן, ציין השר האיראני כי הפרסית היא השפה המשותפת של שתי המדינות, וישנם אזורי תרבות משותפים רבים בין איראן לפקיסטן, המספקים פלטפורמה מתאימה לפיתוח היחסים.

מצידו, שר המדע והטכנולוגיה של פקיסטן הדגיש את נכונותה של פקיסטן לפתח יחסים מדעיים עם איראן, והוסיף כי ישנם תחומים טובים של שיתוף פעולה בתחומים שונים של טכנולוגיה כגון נפט, חקלאות, תעשייה, רפואה, ננוטכנולוגיה, חקלאות והשקיה בין שתי המדינות.

הארגון הבין-ממשלתי מורכב מ-10 מדינות מוסלמיות, ECOSF – אפגניסטן, פקיסטן, אזרביג'אן, טורקמניסטן, קזחסטן, קירגיזסטן, טורקמניסטן, אוזבקיסטן, טורקיה ואיראן.
המטרה העיקרית של הקרן היא לתרום לפיתוח כלכלי עם קידום של מדע, טכנולוגיה וחדשנות בין המדינות.

הארגון מייצג כ-360 מיליון מוסלמים, שהם כרבע מהאוכלוסייה המוסלמית בעולם. ה-ECOSF הוא הגוף הכלכלי הגדול ביותר של העולם המוסלמי.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

הערה: איראן עושה מאמצים עליונים לנטרל את מעורבות פקיסטן בסכסוך המר שלה עם סעודיה. באמצעות חידוש קשרי המסחר מנסה איראן "לקנות" את פקיסטן  ולהמעיט ככל הניתן את מחויבויותיה לסעודיה בתחום אספקת ידע לבניית פצצת גרעין . סעודיה כבר הצהירה בעבר כי אם אם איראן תרוץ לגרעין היא לא תפגר מאחור וסעודיה מעריכה כרגע כי איראן נמצאת בשלב הזה או מתקרבת בצעדי ענק לשם.

 

 

כתיבת תגובה