בכיר איראני: הלחצים האמריקניים לסיכול חידוש הצמיחה המדעית באיראן

ראש משמרות המהפכה האיראנית: הלחצים האמריקניים מכוונים לחידוש הצמיחה המדעית באיראן.

מפקד משמרות המהפכה האיסלאמית של איראן, חוסיין סלאמי, אמר כי הסנקציות החד-צדדיות והלחצים של ארה"ב, המשתמשים בטיעון של חששות גרעיניים, הם כדי לפגוע בהתקדמות, חסרת התקדים, של איראן בתחומים שונים של מדע וידע.

"למה הם טופלים עלינו את הסוגיה הגרעינית, בעוד שכל העולם יודע שאנחנו לא שואפים לנשק גרעיני?", שאל סלאמי, שדיבר מהעיר משהד באיראן.

המפקד הראשי של משמרות המהפכה טען כי הסנקציות שהוטלו על איראן בטיעון של מניעת השגת נשק גרעיני, הן רק תחנה לחסום את התקדמותה [של איראן] לעבר הידע.

"למעשה, הם נתנו לנו תמריץ לידע שלנו", הוסיף סלאמי.

"הם נלחמים בנו נגד הידע, משום שהם יודעים שהידע יוצר את עיקרון העוצמה של כל עם, ומדינות לא מפותחות הופכות להיות תלותיות", הוסיף הגנרל האיראני.

סלאמי חזר על הטענה, כי אין מקום ביסודות הדת האיסלאמית לנשק גרעיני.

"האיסלאם לעולם אינו תמך בנשק להשמדה המונית, משום שבהיגיון האיסלאמי, החייאת האדם מתורגמת להחייאת האנושות כולה והריגתו של אדם דומה להריגת כל בני האדם", טען סלאמי.

בהתייחסות שלו, לטענתו, על המאמץ שמטרתו למנוע העשרת הידע של איראן, הוא התייחס לרצח מדעני הגרעין האיראנים. ארבעה מדעני גרעין איראניים נרצחו על ידי המשטר הישראלי בין השנים 2010 ו -2012.

"המנהיג הגדול שלנו לימד אותנו שאנחנו צריכים להיות בעלי ידע, כדי להיות מסוגלים לגדול", כך אמר סלמי, והסביר, "מסיבה זו, משום שהאויב חיסל את המדענים שלנו ברחוב כדי לעשות את הרושם כי הוא ינסה לעמוד מול ההתקדמות המדעית של איראן".

באותו הקשר, בפברואר הצהיר נשיא איראן, חסן רוחאני, על היכולות העצומות, לטענתו, של שירותים וחברות מבוססי ידע ליצירת הזדמנויות תעסוקה באיראן, וקרא להתמקדות נוספת בתחום.

"מדינות מסוימות סבורות כי סנקציות הן דרך להקטנת קצב הפיתוח במדינה; אבל הם מגבירים את המוטיבציה שלנו במדינה, כדי שנוכל לייצר [בעצמנו] את החלקים ששימשו אותנו מייבוא", אמר רוחאני.

נשיא אירן תיאר את האסטרטגיה הזו, כמאבק מעשי נגד האימפריאליזם והמעצמות הגדולות והוסיף, כי "הסנקציות נועדו לצמצם את צמיחת הטכנולוגיה בארצנו, אך אנחנו צריכים להשתמש בסנקציות כהזדמנות לצמיחה".

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה