מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 9-7-2019

*- שגריר סוריה במועצת זכויות האדם של האו"ם, חוסאם אדין אאלה, קרא לישראל לסגת מרמת הגולן והבטיח כי לארצו יש זכות "להחזיר" את השטח מישראל.

👈"אנחנו דורשים דין וחשבון ואנו קוראים לחסינות מעונש", אמר אאלה והוסיף, כי "אנחנו מגנים את החלטת ממשל טראמפ שהיא בלתי חוקית, ביחס לגולן הכבוש", בכך הוא [טראמפ] גם "זלזל" בהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם.

👈"אנחנו צריכים לשים קץ לפעולות הכיבוש", שהם: "החרמת" קרקעות ו"ביזה"של משאבים, אמר אאלה.

👈אללה הסביר למועצת זכויות האדם של האו"ם, כי סוריה מתנגדת לפרקטיקה של ממשלת ישראל לקיים פגישות בגולן, ולהחלטה של ישראל להקים עיר חדשה – בשם של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ,

👈הצעדים האלה, אמר אאלה, הם "פרובוקטיביים". ארה"ב מעודדת את "הכוח הכובש לבצע פשעי מלחמה נוספים" על-ידי הנטייה של גופי האו"ם לבצע חקירות שדה, הוא הדגיש.

👈"המדינה שלנו אינה מכירה, בשום אופן, באמצעים מינהליים של הכוח הכובש הישראלי בגולן הסורי", אמר השגריר הסורי לאו"ם.

👈סוריה "חוזרת ומדגישה כי הזכות הריבונית להחזרת הגולן הסורי הכבוש עד לקוי 4 ביוני, 1967, היא זכות בלתי ניתנת לערעור ואינה יכולה בשום אופן להיות מוגבלת".

👈סוריה קוראת לישראל גם לסגת מ"שטחים לבנוניים כבושים", הדגיש אאלה.

*- ארצות הברית לא תיסוג מהלחץ המרבי שלה נגד איראן, כך אמר סגן הנשיא, מייק פנס, ביום שני

👈פנס דיבר בפני ארגון נוצרי פרו-ישראלי ואמר, כי ארה"ב "לעולם לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני", הוא אמר את הדברים, באותו יום שבו החלה איראן להעשיר אורניום לרמה של 4.5%, תוך הפרת המגבלה שנקבעה בהסכם הגרעין משנת 2015, אשר נחתם תחת הנשיא לשעבר, ברק אובמה.

👈בהתייחסות שלו להצהרות חוזרות ונשנות של הנשיא דונלד טראמפ, אמר פנס, כי ההסכמה הבינלאומית מעכבת את איראן מלהשיג נשק גרעיני כבר כ"עשור" ואמר כי מיליארדים של סעד כלכלי, איראן משתמשת בהם, כדי לבצע פיגועי טרור.

👈"איראן צריכה לבחור בין לדאוג לאנשיה לבין להמשיך לממן את שליחיה המפיצים אלימות וטרור בכל האזור, ולנשום שנאה רצחנית נגד ישראל", אמר פנס.

👈פנס הוסיף, כי מעשיה של ארה"ב הצליחו "לנתק" את היכולת של איראן לתמוך בטרור במזרח התיכון, אך הוא גם טען כי הרפובליקה האסלאמית הגבירה בחודשים האחרונים את "פעילותה האלימה והאלימות שלה באזור".

👈"תנו לי להבהיר," הדגיש פנס והוסיף, כי "איראן לא צריכה להתבלבל בין האיפוק של ארה"ב לבין חוסר נחישות אמריקנית."

👈"אנו מקווים לטוב, אבל ארצות הברית של אמריקה והצבא שלנו מוכנים להגן על האינטרסים שלנו, ולהגן על אנשינו ואזרחינו באזור", אמר פנס.

*- נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, האשים את איראן בעשיית "הרבה דברים רעים", מבלי לטעון טענות ספציפיות.

*- סימולציית "איראן: היום שאחרי" תוכננה ובוצעה על ידי היחידה לסימולציות מדיניות-ביטחוניות בבית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה, במאי2010. הסימולציה דנה במצב בו לאיראן יכולת גרעינית צבאית מוכחת.

IranSimulation2010Summary (1).pdf

בנסיבות משתנות ואי וודאיות כפי שהמזרח התיכון והעולם חווה כיום, סימולציות מדיניות-ביטחוניות הן בעלות ערך רב, מתודולוגי ומעשי, ויכולות לשמש כלי יעיל וייחודי לתכנון ועיצוב מדיניות במגוון נושאים מדיניים, פוליטיים וביטחוניים.

הפרקים הכלולים באסופת מאמרים זו, נכתבו על ידי מומחים מובילים בתחומי מדיניות שונים אשר השתתפו בסימולציה. הם פורסים בפני הקורא ניתוחים אסטרטגיים, תובנות והמלצות מדיניות – המבוססים על שאלות ודילמות שצפו ועלו במהלך הסימולציה.

*- מחוקק בכיר וחבר בארגון חמאס הכחיש את השואה בהופעה בטלוויזיה בעזה, והוסיף כי אנטישמיות ורדיפות של יהודים לאורך ההיסטוריה הן תוצאה של "מעשיהם ופשעיהם".

👈חבר הפרלמנט של חמאס, מרואן אבו-ראס, כינה את השואה "שקר", במהלך הופעה בטלוויזיה של ערוץ אלאקצא, בחודש שעבר.

👈על פי דיווח אשר פורסם לאחרונה על ידי מכון המחקר למזרח התיכון (MEMRI), העוקב אחר ההסתה על כלי תקשורת במזרח התיכון, ב- 23 ביוני, האשים מחוקק בכיר של חמאס, את האנטישמיות בכל ההיסטוריה – על היהודים עצמם, והאשים את היהודים ב"פשעים".

👈"אם מסתכלים אחורה על ההיסטוריה, אנו רואים כי [היהודים] נדונו בימי נבוכדנצר, וגם בימי האשורים, הרומאים, הנביא מוחמד – הם בגדו בהם. והם [בתגובה] גירשו אותם מחצי האי ערב, אפילו היטלר שנא אותם, תיעב אותם, נפטר מהם, כל מה שאנשים אומרים על מעשי טבח ושואה – הכל שקרים, היטלר אולי שנא אותם, אבל זה היה בגלל מעשיהם ופשעיהם, והיטלר היה פושע לא פחות מהם", כך אמר מרואן אבו-ראס, במהלך הופעה בטלוויזיה של ערוץ אלאקצא.

*- במשרד ההגנה הרוסי טוענים שמטוס הביון של הצי האמריקאי התקרב לגבולות המדינה ומטוסי קרב של חיל האוויר המקומי נשלחו להרחיק אותו מהאזור. לרשת עלה תיעוד של התקרית מתוך מטוס הקרב הרוסי וגם האתרים למעקב אחר טיסות אישרו כי מטוס הבואינג היוקרתי ביצע שם "טיסת סיור".

*- דיווח: רשת הטרור העולמית "מוכנה לפעולה"

👈דו"ח החקירה בנושא הטרור מזהיר, כי לאיראן יש כבר רשת של תאי טרור ברחבי העולם "מוכנים לפעול בכל עת".

👈"סנקציות של ארה"ב גורמות נזק חסר תקדים לכלכלה האיראנית. בתגובה, המשטר השיעי הרדיקלי כבר סיפק לעולם דוגמה של יכולתו להורות על תקיפות המערערות את המזרח התיכון", נכתב בדו"ח.

*- איראן פיתחה מערכת הפעלה, אנדרואיד, לטלפונים ניידים בתגובה למהלכי גוגל לחיסול היישומים האיראנים בשירותי "Google Play".

👈"גוגל לא תוכל לחסל את מערכת ההפעלה האיראנית", הבטיח אתמול (א') שר התקשורת והטכנלוגיה האיראני, (ICT), מוחמד ג'וואד אזארי ג'הרומי.

👈הוא אמר כי החברה האיראנית, GLX, הפיקה גם טלפון חכם, הפועל על המערכת הזו.

👈"זה יבטיח למשתמשים האיראנים שהם יכולים לפרסם את היישומים העסקיים שלהם על פלטפורמה בטוחה", הוסיף אזארי ג'הרומי.

👈מערכת ההפעלה החדשה של אנדרואיד (OS) עוצבה ופותחה על ידי קבוצת מומחי IT מאוניברסיטת "שריף", אחת מאוניברסיטאות הטכנולוגיה המובילות באיראן.

👈המהלך מגיע כתגובה למהלך של גוגל שאמרה, כי היא לא תתמוך במערכת אנדרואיד עבור הטלפון החכמים של Huawei, בשל מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין.

👈גוגל ביטלה עותקים שונים של טלגרם, הפופולאריים באיראן, משירות "Google Play" לפני מספר חודשים.

👈לדברי השר האיראני, עוד מספר יישומים עסקיים איראנים הושפעו מהפעולה של גוגל.

👈מוקדם יותר, אפל גם חסמה ולאחר מכן הוסרו יישומים איראניים מ- App Store.

*- שר החוץ הבריטי, ג'רמי האנט, האשים את איראן ב"הפרה "של הסכם הגרעין, והביע תקווה נוספת כי לונדון עדיין תוכל "לבצע את העסקה הזו" למרות הנסיגה של ארה"ב.

👈"אנחנו ממשיכים לחשוב, לצד הצרפתים והגרמנים, שהעדיפות החשובה ביותר היא שאיראן תישאר ללא גרעין, אנחנו חושבים שזה יהיה מסוכן הרבה יותר למזרח התיכון אם איראן תרכוש נשק גרעיני. בריטניה עדיין רוצה למצוא דרך ליישם את העסקה הזאת", אמר שר החוץ הבריטי בלונדון ביום ראשון.

👈"אנחנו מודאגים מאוד מהחדשות שיצאו היום ואנו נחכה לאימות עצמאי על ידי הגוף הבינלאומי הרלוונטי, לפני שנקבע מה הצעדים הבאים, אבל ברור שאם איראן תפר את העסקה הזו, יהיו לכך תוצאות חמורות מאוד".

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה