איראן מתעקשת כי ישראל מחזיקה ב-4 דיפלומטים שלה

משרד החוץ של איראן פרסם בהצהרה, כי ארבעה דיפלומטים איראנים, אשר נחטפו בלבנון עוד בשנת 1982, עדיין מוחזקים בבתי הכלא של ישראל והעולם חייב ללחוץ על ישראל ונותני החסות שלה, כדי לשחררם.

אחמד מוטבוסליאן, סייד מוחסן מוסוי, תג'י רסטגאר וקאזם אחאבן – הם ארבעה דיפלומטים איראנים, אשר נחטפו "על-ידי שכירי החרב של המשטר הציוני ב"מחסום ברברה", בצפון לבנון ב -1982", אמר משרד החוץ של איראן בהצהרה, ביום שישי, לציון 37 שנים לתפיסתם.

על פי ההצהרה, הראיות מוכיחות בבירור כי הדיפלומטים נמסרו לישראל והועברו לישראל, וכיום מוחזקים בבתי הכלא של הישראלים.

"מאז לבנון היתה תחת הכיבוש של ישראל ונתמכת על ידי ארה"ב, מאז אותו הזמן; איראן רואה את ישראל ואת נותני החסות שלה, מבחינה משפטית ופוליטית, אחראיים על החטיפה ועל המהלך הטרוריסטי", נאמר בהצהרה.

משרד החוץ של איראן, שיבח בהצהרה את שיתוף הפעולה ואת הצעדים שננקטו על ידי ממשלת לבנון בשנים האחרונות, על מנת לגלות את גורלם של החטופים, וקרא שוב לעולם "למלא את חובתם הטבעית, המשפטית וההומניטרית לעקוב אחר הנושא".

ישראל מצידה טוענת, כי הדיפלומטים האיראנים נחטפו על ידי כוחות הפלנגות הלבנוניים ונהרגו זמן קצר לאחר חטיפתם. עם זאת, ארגון ההתנגדות מלבנון, חיזבאללה, טוען כי יש לו הוכחות לכך שהם עדיין בחיים ומוחזקים בשבי הישראלי.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה