מילים ריקות: האימאם של איראן מאיים בטילים על הכור הגרעיני של ישראל

בדרשת יום שישי ה -5 ביולי, האיאתוללה מוחמד עלי מובאהדי קרמני, הידוע יותר כ"מובאהדי", איים על ארצות הברית וישראל ואמר: "אם איראן תחליט להתעמת איתכם  התקפות טילים על הכור בדימונה יהיו מספיקות".

מובאהדי הזהיר את ארה"ב וישראל מפני הפגיעות שלהן: "אתן חיות בבית מזכוכית, כדאי שתזהרו!"

הוא גם הזהיר את ארה"ב מפני התקפה צבאית על איראן: "תחשבו על התקפה, רק אם אתה רוצים לשנות את צבע מי המפרץ הפרסי מתכלת לאדום".

בחלק אחר של דרשתו חזר מובאהדי על האיום של נשיא איראן, חסן רוחאני, נגד המדינות האירופיות החתומות על ההסכם הגרעיני לשנת 2015 ואיים כי "החל מה -7 ביולי נעשיר אורניום בכל רמה וצורה, ובכל כמות שנראה לנו נחוץ" , איום שמשמעותו הפרת העסקה הגרעינית, הידועה גם כ"תכנית הפעולה המשותפת" (JCPOA).

נצפה כבר בעבר, כי בכירים איראנים העבירו הצהרות מאיימות דרך דרגים פחותים מהם, וזו הפכה לדרך על מנת לשלוח איומים בוטים, ובכך בכירים איראנים מגנים על עצמם מתגובות אפשריות.

מובאדי, שהיה בעבר נציג של אייתוללה ח'ומיני, אמר כי "איראן תמשיך להעשיר, לייצור חשמל ולחקור מדעית, אך זה לא לשם השגת נשק גרעיני, פצצה שאיראן רואה בה בלתי לגיטימית ומיותרת".

בהתייחסו ישירה שלו לנשיא ארה"ב, טראמפ, הכריז איש הדת האיראני כי טראמפ לא "ישווה את סמכותה של ארה"ב לזו של איראן" וטען כי "סמכותה של איראן מסומנת באינטליגנציה, ביצירתיות ובאנושות, בעוד שסמכותה של ארצות הברית היא התגלמות של אלימות, אכזריות ורשעות".

מובאדי טען, כי טראמפ לאחר שראה את הפלת המל"ט האמריקני לפני שבועיים הוא ראה גם את גוויותיהם של החיילים האמריקאים לנגד עיניו, ואמר לעצמו שאיראן יירטה מל"ט שטס בגובה 65,000 רגל מעל הים, מה תעשה [איראן] לאונייה שנמצאת לפניה?"

קרדיט: אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה