האם החות'ים בתימן מצאו דרך לעקוף את מערכת ההגנ"א הסעודית המתקדמת?

החות'ים ביצעו התקפות תגמול חדשות נגד אתרים צבאיים בשדות התעופה של אבהה וג'זאן בסעודיה, לאחר שעקפו את ההגנה האווירית.

במהלך ההתקפות ביום חמישי בלילה, מזל"טים שהופעלו על-ידי כוחות ההתנגדות של תימן, שוב התמקדו בהאנגרים ומטוסים צבאיים אחרים בתוך שדות התעופה, אשר הפכו ליעד סדיר של פעולות תגמול של תימן על סעודיה.

על פי דיווח של רשת הטלוויזיה התימנית "אל-מסירה", ההתקפות שיבשו את התעבורה האווירית ועיכבו לפחות ארבע טיסות בשדה התעופה אבהה.

התקשורת בסעודיה אישרה רק את ההתקפות בשדה התעופה ג'יזאן, וכן ציטטה מפקדים צבאיים באומרם, כי "המזל"טים נתפסו", אך לא סיפקו עוד פרטים.

עליית המדרגה באיכות התקפות החות'ים על סעודיה בחודשים האחרונים, מוכיחה תגובה יעילה למלחמה שנמשכת שנים בין תימן לסעודיה ובעלות בריתה האזוריות.

המלחמה הסעודית בשטח תימן נתמכת על ידי מספר בעלי ברית ערביים וזוכה לתמיכת ממשלות המערב.

ההתקפות של יום חמישי באו לאחר שהחות'ים, הנתמכים על ידי איראן, הבטיחו תגובה תקיפה על התקפות אוויריות סעודיות בתחילת השבוע.

לאחרונה החות'ים מכוונים לעומק השטחים הסעודיים, כולל שדה התעופה הבינלאומי בריאד, הנמצא במרחק של כ-800 ק"מ מהחלק הצפוני ביותר של תימן.

כדי להגיע ליעדים אלה נאלצים הטילים והמזל"טים מתימן לעקוף את הגנה של מערכות טילי הפטריוט של ארה"ב.

המזל"טים פתחו פרק חדש במלחמה, המאפשר לכוחות ההתנגדות התימנים לבצע התקפות מדוייקות יותר בעלויות נמוכות בהרבה.

באמצעות עיצוב Qasef-2K המקומי, כוחות תימן הצליחו להוציא לפועל  מכות הרסניות במטרות שונות ברחבי ערב הסעודית.

כוחות ההתנגדות בתימן טוענים כי הם הכינו רשימה של יותר מ-300 יעדים חיוניים ברחבי סעודיה, איחוד האמירויות ותימן, ויכוונו אותם במזל"טים שלהם אם תמשיך התוקפנות של סעודיה.

קרדיט: אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה