טיסות איסוף מודיעין יוצאות דופן מול החוף המצרי בים התיכון

אנו לא רגילים לראות מטוסי איסוף מודיעין אלקטרוני של חיל האוויר הישראלי במסלול "גיהוץ" גזרה שכזה .

מדובר ב-2 מטוסי נחשון  של חיל האוויר הישראלי שפעלו היום לאורך שעות ארוכות במסלול סריקה ואיסוף מול חופי מצרים בים התיכון כאשר מטוס מכלית ישראלי מדגם בואינג קי סי 707 נמצא אף הוא באזור .

באותו זמן ש-3 מטוסי חיל האוויר הישראלי טסו בגזרה נוכח היה גם מטוס איירבס-400 החדיש של חיל האוויר הצרפתי.

ככל הנראה המטוס הצרפתי היה נוכח בשמי האזור כחלק מהתרגיל הימי המשותף לחילות הים הצרפתי והמצרי שנפתח ונושא את שם הקוד:"רעמסס 2019". בתרגיל תשתף גם נושאת המטוסים הצרפתית המשודרגת "שארל דה גול" העושה את דרכה חזרה לצרפת מהאוקינוס ההודי.על סיפון נושאת המטוסים הצרפתית ישנם עשרות מטוסי קרב מדגם רפאל .כמו כן ישתתפו מטוסי קרב מסוג רפאל שמצרים רכשה כמותם בצרפת בסד"כ של טייסת שלמה המונה 24 מטוסים.

מטוסי הקרב מ-2 הצבאות יתרגלו מתווי קרב שונים במהלך התרגיל הימי המשותף.

חיל הים המצרי הולך ומתעצם באופן לא פרופורציוני ל-"איכות" האוייבים שלהם בגזרה . מומחים טוענים כי חיל הים המצרי נושא במשימות אבטחה של שדות הנפט והגז הימיים הגדולים שנתגלו לאחרונה במימי הים התיכון . כמו כן מצרים מנסה להוות אתגר לחיל הים הטורקי הפועל ליד חופי קפריסין עמה מצרים חתמה חוזה הגנה הדדי ובמצב שטורקיה החלה לקדוח במימי האי לא מן הנמנע שקפריסין תבקש ממצרים למלא את חלקה בחוזה ההגנה ההדדי.

פעילות מערך איסוף המודיעין האלקטרוני האווירי של ישראל מול חופי מצרים מדגישים כי ישראל מאוד מודאגת מהתעצמותה של מצרים וגם אם ישנו "הסבר מניח את הדעת" לכך , הרי שהפעילות הנוכחית נועדה להבטיח שמצרים לא מפתחת יכולות ימיות שיוכלו להפתיע את ישראל ביום פקודה.

 

כתיבת תגובה