כוחות הביטחון הפלסטיניים מקיימים תרגילים בגדה המערבית

מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית ביצעו בגדה המערבית, תרגילים המדמים פיגועים, אלימות ומצבי חירום, כך לפי "אשאק אל-אוסט".

התרגילים הנחשבים נדירים היו ברמאללה, שכם, בית לחם וג'נין, בהשתתפותם של כל שירותי הביטחון הפלסטינים.

המשטרה הפלסטינית סגרה כמה רחובות, וכוחות הביטחון ביצעו תרגילי ירי ופיצוצים, פינוי בני ערובה והתמודדות עם מהומות, חסימת שיירות, וכן רעידות אדמה ושריפות.

התרגילים התקיימו למרות שסוכנויות הביטחון של הרשות סובלות מקיצוצים בתקציב, עקב עצירת הסיוע של ארה"ב והעצירה של ישראל את הכנסות המס הפלסטיניות.

בינתיים, רשויות הביטחון הישראליות ניסחו מספר תרחישים על ההתמוטטות האפשרית של הרשות הפלסטינית והתפשטות הכאוס. אולם, תרגלי האבטחה של הרשות הפלסטינית מעידות על מסר שונה.

מפקד בית לחם, נאדר אבו עומר, אמר כי בכוונתם להגביר את היעילות והנכונות וכן לבדוק את רמת התיאום בכוחות הביטחון. מפקד בית לחם פיקח על תרחיש, המדמה את חסימת שיירת המושל של בית לחם.

שומרי המושל, הביטחון הלאומי, המודיעין, הביטחון המסכל, ההגנה האזרחית ושרותים רפואיים צבאיים השתתפו בסדרת תרגילים ארוכים. במקביל, כוחות הביטחון הפלסטינים ביצעו תרגילי שטח משותפים בג'נין "המדמים פיזור הפגנות בלתי חוקיות, [המשמשות] לביצוע מעשי אלימות".

"התמרונים הביטחונים הפלסטינים התרחשו במקביל בכמה ערים מרכזיות וכללו בנוסף לשירותי הביטחון גם אמבולנסים וצוותי הגנה אזרחית", אמר מושל ג'נין, האלוף אכרם רג'וב.

באל-בירה, רמאללה, הוכשרו שירותי הביטחון בתרחיש המדמה שריפה גדולה בבניין העירייה, וכן טיפול בקבוצת טרוריסטים אשר התבצרה בבית בעיר ביתוניה.

גורמים רשמיים ברמאללה אמרו, כי התרגיל נועד להבטיח את נכונותם של מנגנוני הביטחון להתמודד עם מקרי חירום ושילוב יעילות בשטח בין מנגנוני הביטחון לבין מוסדות אזרחיים, כדי להגביר את היכולות ולטפל בחולשות.

בשכם ביצעו שירותי הביטחון תרגיל המדמה רעידות אדמה באזור המזרחי של העיר.

מנהל מחלקת יחסי הציבור בשכם, מחמוד מוסלח, אמר כי תרגיל זה נמצא במסגרת שילוב בין רשויות החירום בשכם במקרה של אסונות ורעידות אדמה.

קרדיט: אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה