מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 4-7-2019

*- נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הצביע על כך שאי-נכונות מסוימת של מדינות לקבל את הרב קוטביות העולמית מביאה לעימות.

👈"ברור כי [העולם] הופך להיות רב קוטבי", אמר פוטין בישיבת המליאה ביום רביעי.

👈"עם זאת, אי-נכונות מתמדת של חלק מהמדינות לקבל את המציאות החדשה הזו מובילה לעימות", הדגיש פוטין.

*- חמישה חיילים של הצבא הפקיסטני נהרגו ואחד נפצע בפיצוץ ביום רביעי באזור הגבול בין הודו לפקיסטן.

👈בתגובה, פקיסטן האשימה את הודו כ"מדינת חסות" לטרור.

*- שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי תוכנית המאה של ארה"ב עלולה להפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, אם מטרתה היא למנוע את חזרתם של הפליטים הפלסטינים.

👈"בלי לראות את כל התמונה של חזון ההתיישבות של ארה"ב, קשה להגיע למסקנה סופית, אבל בינתיים אני אומר שהחלק הכלכלי מעיד על חצי מיליארד דולר, אשר יושקעו בתשתית המדינות המארחות פליטים פלסטינים", אמר לברוב לכתבים.

👈לדברי השר, התוכנית עלולה להפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם.

👈"אם זה נועד לשמור על הפליטים שם לנצח, משום שהמדינות המתאימות יקבלו תזרים פיננסי, אז זו הפרת החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, אשר מרמזת על מדינה פלסטינית בת קיימא שתקבל את הפליטים", אמר לברוב, כאשר נשאל מה הוא חושב על התוכנית הכלכלית האמריקאית שנחשפה לאחרונה בסדנה בבחריין.

*- נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר היום (ד ') כי סין ואירופה משחקות "משחק מניפולציות גדול".

👈טראמפ אמר כי על ארה"ב להתאים עצמה למאמץ הזה, במהלך המנוגד באופן ישיר למדיניות הרשמית של ארה"ב, שלא לתמרן את ערכו של הדולר כדי לזכות ביתרונות מסחריים.

👈טראמפ כתב בטוויטר, כי אם ארה"ב לא תפעל המדינה תמשיך "להיות הבובות היושבות מאחור, ולהתבונן בנימוס כשמדינות אחרות ממשיכות לשחק במשחקים שלהן – כפי שעשו כל כך הרבה שנים".

👈משרד האוצר של טראמפ מצא בחודש מאי כי אף מדינה לא עומדת בקריטריונים של התווית "מניפולטור מטבע", אך עם זאת הדו"ח שם את סין ושמונה מדינות אחרות ברשימת המעקב.

👈מדינה מבצעות מניפולציה על המטבע שלה, כאשר היא מעוניינת להפוך את הערך היצוא שלה זול יותר, או ערך היבוא הזר ליקר יותר.

*- ארה"ב מוצאת אפשרות לאפשר לסין לייבא נפט מאיראן

👈משרד החוץ של ארה"ב דן באפשרות כי סין תייבא נפט מאיראן, כתשלום על השקעתה של חברה סינית בשדה נפט איראני, כך דיווח היום ( יום ד') "פוליטיקו".

👈ממשל טראמפ דן היום בהנפקת כתב ויתור לפי חוק משנת 2012, בנושא הסנקציות על איראן ויאפשר ללקוחה הגדולה ביותר איראן, סין, לייבא נפט מאיראן, כך אמרו שלושה פקידים אמריקאיים לפוליטיקו.

*- רוסיה: הקרמלין דחה היום שאלות על שריפה בצוללות שהותירה 14 מלחים רוסים מתים, ואמר לכתבים ביום רביעי, כי מידע מרכזי על האירוע הוא "סוד מדינה".

👈בתשובה לשאלה; איזו ספינה או תחנת גרעין מעורבת, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, יודע את הפרטים אבל הם לא ישוחררו.

👈"לפיקוד העליון יש את כל המידע, אבל מידע זה אינו יכול להסתובב בפומבי, אלא מסווג כמידע סודי ביותר", אמר פסקוב בשיחת לעיתונאים.

👈הוא השיב תשובה חד-פעמית כשנשאל אם יש לו תוכניות לחשוף פרטים: "לא".

👈"תשמע, יש מידע שמסווג כסוד מדינה, זה סוד מדינה לטובת המדינה, האינטרסים של ביטחון המדינה, זה נוהג נורמלי, כאשר מידע כזה לא נחשף", הוא הסביר.

👈"אין בזה שום דבר בלתי חוקי, כל זה נעשה תוך ציות מלא לחוק של סודות מדינה, אז אין סיבה לשאלות האלה, אבל אין ספק שלמפקד העליון יש את כל המידע", הוסיף פסקוב.

*- בהמשך לתקרית הצוללת הרוסית, עד חמישה ניצולים נלקחו לבית החולים בבסיס הצי הצפוני של סרובומורסק. "כולם אובחנו עם הרעלת עשן וזעזוע מוח", דיווחו ברוסיה.

*- ספינות של הצי הרוסי בים השחור עוקבים אחר משחתת בריטית ופריגטה קנדית, אשר נכנסו לים השחור ב -2 ביולי, כך דיווח היום (ד') מרכז ההגנה הלאומי הרוסי.

*- מומחה הנפץ של חמאס הצליח להיכנס לישראל באשרה רפואית על מנת להקים מעבדה להכנת פצצות בגדה המערבית.

👈פאדי אבו אל-סבח, בן 35, נעצר בעיר הערבית, טייבה, בחודש מאי, כך הכריז היום (ד') שירות הביטחון הכללי.

👈אל-סבח, גויס לתוך הזרוע הצבאית של חמאס ביולי 2018, כדי להקים מעבדה לייצור חומרי נפץ לשימוש בפיגועי טרור, הנועדו להרוג ישראלים, כך נמסר על-פי גורם ביטחוני בישראל.

👈לפני כניסתו לישראל בחודש מאי, פנה סבאח לרופא בעזה ושילם לו, כדי שיכין עבורו מסמכים מזויפים המראים שלא יוכל לקבל טיפול הולם ברצועת עזה.

👈חמאס התעניין בסבאח, בעל גפיים תותבות, כי הוא היה בתהליך של בקשה לקבלת היתר הומניטרי לקבלת טיפול רפואי בגדה המערבית.

👈הוא הוכשר על ידי חמאס לייצר את חומרי הנפץ וכיצד לעבור בהצלחה את התחקיר במעבר ארז כדי להיכנס לישראל.

👈לפני שחצה את הגבול לטייבה בישראל, נכנס סבאח לגדה המערבית, אך ללא המעיל שבו, על פי ההצהרה, הוסתרו דברי הקוד של חמאס לשימוש בתכנון פיגועים נגד מטרות ישראליות.

👈שירות הביטחון הכללי אמר בהצהרה, כי כתב אישום "חמור" הוגש נגד סבח בבית המשפט הצבאי.

קרדיט:אברהם אתמקר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה