איראן מקימה כוח משימה מודיעיני מול ירדן

מאז החלה המעורבות הצבאית האיראנית הפעילה בסוריה ובעיראק היה ברור לכול כי זה יהיה רק עניין של זמן בטרם יחלו האיראנים להקדיש "תשומת לב" עודפת כלפי ירדן. הצמרת האיראנית רואה בירדן,הנמצאת תחת שלטון המלך עבדאללה, מדינה חלשה שעם מעט עזרה מהרוב הפלשתינים במדינה ,המהווים כ-80 אחוז מאוכלוסייתה,ניתן יהיה למוטט את שלטון המלך ולהחליפו בשלטון שיהיה אוהד את האיראנים. כך הם יוכלו גם לצמצם מרחק לגבולות סעודיה אותה הם רוצים להקיף מכל צדדיה במטרה להפיל את המשטר הווהבי השנוא ולהשתלט על המקומות הקדושים לאיסלם, ובכך להשתלט על תפקיד שומרי אתרי הקודש לו הם ראויים בעצם היותם המעצמה האיסלמית החזקה באזור.

לכן, כך העריכו מומחים, זה היה רק עניין של זמן עד שהאיראנים יחלו בפועל לפעול מול ירדן.

סגן מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האירנים- תת אלוף איסמעיל קאא'אני ערך כנס מפקדים בכירים מיחידתו שכלל את תת אלוף סג'אד חאתמי ותת אלוף חסין נאמכי ותת אלוף מעצום רלאם צאלחי . הכנס נערך בעקבות הוראתו של האלוף קאסם סולימני- מפקד כוח קודס להקים ועדה לניהול משימות מודיעין בירדן. או במילים אחרות להקים חפ"ק צבאי מרכזי שינהל את כל הפעילות המודיעינית האיראנית בתוך ירדן.

ההוראות הנוכחיות של משמרות המהפכה האיראנית הן להתייחס, בעיקר, לירדן כצומת מרכזית בפעילות המודיעינית של ארה"ב באזור, וזאת על פי מידע  מודיעיני עדכני הנמצא בפיקוד משמרות המהפכה.

התמקדות תשומת הלב של פיקוד כוח קודס האיראני בירדן הוא כדי להשיג מידע אודות הפעילות המודיעינית האמריקאית בכל אזור המזרח התיכון היוצא ובא דרך ירדן.

האיראנים לא רק מנסים להשיג מודיעין התרעתי על הפעילות המודיעינית האמריקאית נגדם אלא הם מזהים  נקודות חולשה בשלטון המלך הירדני והם כבר חושבים איך לנצל את הרוב הפלשתיני בממלכה כדי להביא לשינוי השלטון במדינה ,מה שיביא בהכרח לדחיקת האמריקאים מהמדינה ואיתם לסגירת מרכזי הפיקוד המרכזים את רוב הפעילות הצבאית של בנות הברית בסוריה ובעיראק.

 

כתיבת תגובה