טראמפ מקטין נקודות חיכוך:משנה טקטיקה מול סין וטורקיה-מרגיע ומעודד!

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הנמצא בדרכו לפסגת ה- G20 ביפן, מוטרד ממספר נושאים מרכזיים:

1 – עסקת רוסיה של S-400 עם טורקיה.

2 – המשבר הכלכלי הגדול עם סין.

3 – המתח באזור המפרץ.

4 – תיק צפון קוריאה.

לדברי סוכנות א"פ, טראמפ שינה את אסטרטגיית ההתמודדות שלו עם טורקיה וסין , כאשר החליט להתמודד בנימוס, עם הנושאים הללו, בשל מורכבותם, ובשל דאגתו לאינטרסים הכלכליים של המדינה שלו, וזה היה ברור מעמדותיו והצהרותיו, ואפילו יוזמות שנעשו בפסגה.

כשטורקיה מתקרבת למערכת הטילים הרוסית S-400, והייתה ציפייה לסנקציות אמריקניות על אנקרה, נראה כי התנהגותו של טראמפ בפסגת ה- G-20 שלווה ורחוקה מכל הסלמה.

טראמפ הודה לאחר פגישתו עם נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בפגישה סגורה, כי עסקת הטילים הרוסית בטורקיה היא בעיה, אך הדגיש כי הצדדים "מחפשים פתרונות שונים וצודקים".

טראמפ לא התייחס לסנקציות כלשהן נגד תורכיה, ואף נראה כי הגן עליה, כאשר אמר כי העסקה עם טורקיה, לא הייתה הוגנת עוד בתקופת אובמה, בגלל העיכוב ברכישת מערכת ההגנה האווירית של פטריוט.

"טורקיה היא חברה של ארצות הברית, עשינו עבודה נהדרת ביחד, והיא שותפה מסחרית גדולה עבורנו, אנחנו הולכים להגדיל את נפח המסחר, 75 מיליארד $ זה מעט מאוד עבור סחר דו צדדי, צריך להיות הרבה מעל 100 מיליארד דולר", אמר.

לגבי מלחמה כלכלית עם סין: בניגוד לדבריו של טראמפ ולפעולותיו כלפי סין, נראה נשיא ארה"ב היה רגוע ודיפלומטי בפגישתו עם הנשיא שי ג'ינפינג, וושינגטון הטילה סנקציות חריפות, במלחמה כלכלית על סין, שגרמה למכות מכאיבות, בעיקר האיסור על הוואווי.
אך טראמפ אמר לאחר פגישתו עם הנשיא שי, כי ארצו לא תטיל מסים חדשים על סין "כרגע" וכי "נמשיך במשא ומתן עם הצד הסיני", כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.
טראמפ שיבח את פגישתו עם נשיא סין ואמר: "הפגישה עם הנשיא הסיני הייתה מצוינת, והשיחות התנהלו כמו שצריך".
הוא אמר כי יחסי ארצו עם סין "חזרו למסלולם".
על פי התקשורת הסינית הרשמית הצדדים הגיעו גם להסכם על חידוש המשא ומתן המסחרי בין שתי המדינות, ואילו בייג 'ין הודיעה, כי וושינגטון הסכימה לא להטיל מכס חדש על היצוא שלה .
שתי המדינות שיחקו במלחמה הכלכלית ביניהן כמו בטניס שולחן מה שנקרא בשם "דיפלומטיה פינג פונג" ועכשיו נפתחה הדרך לשיפור ביחסים הדיפלומטיים בין בייג'ין וושינגטון.
"סין וארצות הברית יכולות להרוויח יחד באמצעות שיתוף פעולה מצד אחד, והפסד כלכלי באמצעות לחימה מצד שני", אמר שי ג'ינפינג בשיחה עם עמיתו האמריקני.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה