קואליציה בראשות ארה"ב שתכלול מדינות מהמפרץ וישראל לאבטחת נתיבי שייט

ארצות הברית פועלת, להקמת קואליציה של ישראל ומדינות המפרץ, על מנת להבטיח את חופש השייט, מול מה שהוא כינה "האיום האיראני", כך דיווחה רשת (CNN) האמריקאית.
בראיון שנערך עם כתבי רשות השידור הישראלית, גילי כהן ומואב ורדי, לבחריין, כדי לסקר את סדנת מנאמה, שאורגנה על ידי הממשל האמריקאי, כדי להציג את הצד הכלכלי של "עסקת המאה",גילה שליח ארה"ב לאיראן-הוק , כי ארצות הברית פועלת להקים "ברית צבאית" לשמירה על כלי שייט במצרי המפרץ.
הוק הסביר כי ארצות הברית, החלה בדיונים בנושא זה, לאחר הפגיעה בשתי מיכליות נפט במימי מפרץ עומאן, בשבוע שעבר, וכללה דיונים עם מדינות המפרץ, כולל סעודיה, איחוד האמירויות הערביות ובחריין, בנוסף לישראל. מבלי לחשוף פרטים נוספים בנושא.


הוא אמר כי "האיום האיראני" נדון בשיחות שהתקיימו, בשולי "סדנת מנאמה", שבה השתתפו אנשי עסקים ועיתונאים ישראלים, בהזמנת הבית הלבן, ושם תואר (האיום האיראני) בלב אזור המפרץ. בוועידה  מצוטט שר החוץ של בחריין, ח'אלד בן אחמד אל ח'ליפה, שאומר לתקשורת הישראלית, שהוא פונה לדעת הקהל הישראלית כדי לשכנע אותם שישראל רצויה בקואליציה שמקימים.
הוק אמר במהלך הראיון: " איראן חייבת להחליט, אם הם רוצים להתחיל להתנהג כמדינה נורמלית, או שמא רק להסתכל על כלכלתה הקורסת " בשל הסנקציות של ארה"ב .באשר להפלת המל"ט האמריקאי במרחב האווירי הבינלאומי בשבוע שעבר , אמר הוק: "הנשיא טראמפ היה ברור, כשהדגיש כי אם יחליט המשטר האיראני לתקוף את האינטרסים האמריקאים, ארצות הברית תגיב צבאית".
הוא הוסיף כי "הנשיא טראמפ, לאחר שהחליט להגיב באיראן, בעקבות הפלת המל"ט , הנשיא החליט להפסיק את ההתקפה, רק בשל חוסר מידתיות, לגודל של התקיפה האיראנית, ואחרי השיחה שלנו ,עם רבים מהשרים באזור, הובהר לכולם, כי האיפוק של ארצות הברית הוא חכם מאוד ".
הוא טען, כי הראיות מאשרות לכל העולם שהפיגועים באזור המפרץ ב -12 במאי / האחרון ו -13 ביוני (במפרץ עומאן), "הם מעשי ידי משמרות המהפכה האיראנים" .
הוא האשים את איראן בערעור היציבות במזרח התיכון ואמר: "איראן מערערת את המזרח התיכון, אנחנו מחזירים את ההרתעה באזור וכי בגלל הסנקציות יש להם פחות כסף להוציא על חיזבאללה, חמאס, ומיליציות חמושות בתימן".
הוא אמר שהמשטר האיראני חלש יותר משהיה לפני שנתיים, מרגע שבו נכנס הממשל האמריקני הנוכחי של טראמפ לבית הלבן.
זה מגיע, בעקבות ההתקפות על מיכליות נפט במפרץ, באזור ליד מיצרי הורמוז, שם הם פגעו בשתי מיכליות במימי מפרץ עומאן, ולפני כן היה פיגוע של 4 ספינות מטען מסחריות, בים הפתוח מחוץ לנמל פוג'אירה באיחוד האמירויות,
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, האשים את איראן בפיגועים, בהסתמך על סרטון ששוחרר על ידי צבא ארצו, המציג, סירה של משמרות המהפכה האיראניים, מפנה מוקש ימי שלא התפוצץ מאחת משתי המכליות.
בכיר בפנטגון אמר, כי החקירה הראשונית על ההתקפה על מכליות הנפט ובהסתמך על הראיות הקיימות מאשרות  כי משמרות המהפכה  עומדות מאחורי סדרת הפיגועים".
המשלחת האיראנית לאו"ם "דחתה" באופן מוחלט את ההאשמות האמריקניות, בדבר התקפות על מיכליות הנפט ואמרה, כי היא "לא מבוססת". שר החוץ, ג'וואד זריף, כינה את האירוע "יותר חשדני".

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה