"בלי איראן אסד היה כיום רק זיכרון"-כיצד ארה"ב נלחמת נגד איראן בסוריה

אתר האינטרנט של הרשת הטורקית- TRT, פרסם מאמר המתאר את העימות, בין ארה"ב לאיראן, ואת השפעתה על המצב בסוריה, ויש הסבורים כי המתחים האחרונים, במיוחד הלחץ על איראן, יובילו ליציאתה מסוריה.

התערבותה של איראן עם כוחותיה וכוחות הפרוקסי שלה בסוריה הייתה רבה, היא סייעה להישרדות המשטר הסורי, ובלי זה, הנשיא בשאר אל-אסד היה חולף מן העולם ושלטון העלווים היה מסתיים ", נכתב באתר.      האתר הוסיף כי לאיראן יש כיום בסיסים צבאיים שפועלים באופן עצמאי מאסד, וצפויים להרוויח הרבה בשלב השיקום של סוריה, ויקבלו חוזים רווחיים של אסד בתחומים כלכליים שונים.

האתר ציין כי ההתפתחויות והלחץ האמריקני על איראן יגרמו שהאיראנים לא ייהנו מהשיקום בסוריה או בכל מקום אחר באזור. הוא גילה כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה התמקד בארגון "דאעש" ושמח לאפשר לאיראן לבצע את פעולותיה הצבאיות בסוריה,ולכן הסתפק בהתחייבות איראן לצמצם את יכולות העשרת האורניום שלה, ומצד שני הסורים חשו כי חייהם וגורלם הם לא יותר מ-"קלף מיקוח" במאבק ביניהם.

האתר מעריך כי המלחמה בין איראן לארצות הברית ובעלות בריתה, אם תתרחש, תהא הרסנית. הוא הדגיש את הצורך לשים לב לכך שאיראן כוללת חברה מגוונת שאי אפשר לפגוע בה דרך הממשלה עצמה,כמו כן האיראנים מוכנים להגן על זכויותיהם, רבים מהם אינם תומכים בשאיפות ההגמוניה האזורית של המשטר האיראני בסוריה, עיראק ולבנון.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה