מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 27-6-2019

*- איראן יכולה לסמוך על רוסיה ועל כמה מדינות אחרות, כי הן יעמדו בצידה של איראן אם ארה"ב תפתח במלחמה כנגד הרפובליקה האיסלאמית, כך הדגיש בכיר במשרד החוץ הרוסי ביום רביעי.

👈"איראן לעולם לא תהיה לבד, אם חס וחלילה, ארה"ב תנקוט אי פעם בפעולות מטורפות וחסרות אחריות כנגד איראן", אמר הדיפלומט הרוסי, זמיר קאבולוב, והוסיף כי "לא רק רוסיה, אלא מדינות רבות אוהדות את איראן".

*- שר החוץ הרוסי: ארה"ב החלה להבין את חוסר התוחלת בניסיונות שלה להביא את רוסיה לנטוש את מדיניות החוץ העצמאית, כך אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, במסיבת העיתונאים ביום רביעי בתשובה לשאלה של TASS.

👈"זה ברור, שיחה כזו [הועידה המשולשת בירושלים] לא יכולה לפתור כל בעיה בכל פורמט, אבל אני חושב שארה"ב מתחילה להבין את חוסר התוחלת בדרישות ההפוכות שלה, [המבקשות] מרוסיה לשנות את המדיניות העצמאית שלה, ולעקוב אחר הגישות שארה"ב מקדמת באופן חד צדדי בזירה הבינלאומית, תוך הפרה של החוק הבינלאומי", אמר לברוב.

👈עוד הוסיף שר החוץ הרוסי, כי תרחיש צבאי עם איראן עלול לגרום למשבר בינלאומי.

👈"זה יהיה מזיק הן למזרח התיכון והן לאפריקה, ויביא משבר בינלאומי", סיכם לברוב.

*- ממשלת לבנון והפרלמנט הלבנוני מתנגדים לתכנית של ארה"ב להסדרת הסכסוך הישראלי-פלסטיני, כך אמר ראש הממשלה, סעד אל-חרירי, ביום רביעי.

*- נשיא הסנאט של פקיסטן, מוחמד סאדיק, אמר כי הקשר בין הודו לישראל מהווה איום מתמשך על השלום האזורי והעולמי, שכן הקשר הזה מעורב בקידום טרור בחסות המדינה בקשמיר ובפלשתין הכבושה.

*- איראן מחליפה את ערב הסעודית בגוף המנהל של הארגון המטאורולוגי העולמי.נציגיה של איראן בארגון המטאורולוגי העולמי (WMO), סהר ת'אבאחש מוסלמן, הצליחו לאסוף יותר קולות בבחירות ל -27 מושבים במועצת המנהלים של הארגון, מאשר לשליח מסעודיה ולהשיב את נוכחותה של איראן בגוף לאחר 23 שנים.

*- צרפת: ארצות הברית אינה מעוניינת להמשיך בדיאלוג עם איראן, למרות התעקשותו של הנשיא טראמפ, שהוא מוכן לשבת לשיחות.

👈השלטונות הצרפתיים – בין עמים אירופיים אחרים – ממשיכים לחפש דרך לנטרל את המתיחות הגוברת בין ארה"ב לאיראן. אבל צרפת טוענת כי היא רואה ש"אין שום איתות שארה"ב מעוניינת בדיאלוג", כך אמר מקור ביטחוני צרפתי ל- CNN.

👈כתגובה לשאלה, אם צרפת תהיה חלק מקואליציה האנטי-איראנית, אשר ממשל טראמפ ככל הנראה מנסה לבנות, הוא ענה כי בעוד שהשלטונות הצרפתיים רואים את עצמם "בעלי ברית טובים", הם לא "יעברו אוטומטית" את הקו יחד עם ארה"ב.

👈"יש לנו מטרות משלנו, האינטרסים שלנו", הוסיף המקור הצרפתי.

*- על פי דיווחים, החברה הלאומית האיראנית לנפט (NITC), סיפקה נפט למתחם הזיקוק והכימיקלים ל"ג'ין שי"-סין, וסימנה את האספקה הראשונה של נפט גולמי איראני שנרכש לאחר הביטול של ויתור הסנקציות על יבוא נפט איראני.

*- מנהיג המהפכה האסלאמית, איתאללה עלי ח'אמנאי, אמר היום (ג`) כי הצעה של ארה"ב למשא ומתן עם איראן מכוונת בערמומיות לשלול את כוח ההרתעה של איראן.

👈"ההצעה למשא ומתן היא הונאה של ארה"ב, כדי לפזר את האומה האיראנית על "מרכיבי הכוח שלה", אמר ח'אמנהאי לראש הרשות השופטת באיראן.

*- "הפקידים הרשעים ביותר של ממשל (ארה"ב) מאשימים את איראן ומעליבים אותה. האומה האיראנית לא תיכנע ותיסוג לנוכח העלבונות האלה", צוטט מנהיג איראן, ח'אמנהאי, באתר האינטרנט הרשמי שלו.

*- שבעה שוטרים מצרים נהרגו בהתקפה ג'האדיסטית בצפון סיני, כך דיווח הבוקר (ד ') משרד הפנים המצרי.

*- חמאס מזהיר כי הפסקת האש בסכנה בזמן שישראל מקצצת את אספקת הדלק על רקע המשך בלוני התבערה.

👈בכיר בחמאס הזהיר היום כי המדיניות האחרונה של ישראל ברצועת עזה, מסכנת את ההבנות של הפסקת האש, אשר הושגה לאחר הפיצוץ בן יומיים – בין ישראל לבין ארגוני הטרור הפלסטיניים בעזה.

👈"הכיבוש הישראלי מקטין את אזור הדיג ומפסיק את אספקת הדלק לתחנות הכוח", אמר ח'ליל אל-חייה לסוכנות הידיעות "שהאב" המזוהה עם חמאס.

👈"זה מעמיד את ההבנות במצב מסוכן", הוא הוסיף.

👈חייה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בעזה, הזהיר כי "הכיבוש הישראלי לא ימכור את משבריו הפנימיים לעם שלנו", ככל הנראה בהתייחסות לבחירות בישראל, הצפויות להתקיים בספטמבר.

*- הסולטאן של עומאן הודיעה, כי עומאן תפתח שגרירות בגדה המערבית, בעיר רמאללה. ההודעה באה כאשר בחריין מארחת פסגה על תוכנית השלום של ארה"ב במזרח התיכון על ידי ממשל טראמפ, תוך התמקדות בכלכלה הפלסטינית.

*- חבר הפרלמנט הצ'כי, ליאו לוזאר, אמר שכמה מדינות החברות בנאט"ו היו הסיבה העיקרית למלחמות ולאסונות בסוריה, לוב ותימן, והן תמכו במעשי הטבח שבוצעו שם, דבר המצביע על כך, כי מדינות אלה כפופות לארה"ב ומיישמות מדיניות ומזימות.

👈"על הגורמים המערביים אשר גרמו לפשעים האלו, להישפט בפני בתי המשפט הבינלאומיים", אמר לוזאר לפי אתר האינטרנט של הפרלמנט הצ'כי.

👈ראש הקבוצה הפרלמנטרית הצ'כית של ידידות עם סוריה, סטניסלב גרוספיץ', הוסיף מצידו פרטים וטען, כי טורקיה בראשות ארדואן עומדת בראש תומכי הטרור בסוריה.

👈בהודעה לכתב סאנה בפראג, גרוסספיק בירך על התמיכה של רוסיה במאמצים של סוריה לחסל את הטרור בשטחה.

👈הוא ציין כי טורקיה יחד עם ארה"ב וישראל מפעילות את כוחות הטרור בסוריה, והן תומכות בהם בתקופה שבה רוסיה מסייעת לממשלה הלגיטימית בסוריה לחסל את הטרור הזה.

*- נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הזהיר את איראן ביום שלישי מפני תקיפת מטרות אמריקניות, ואמר כי אם איראן תבחר לעשות זאת, היא תענה בתגובה מרתיעה.

👈"כל התקפה של איראן על כל דבר אמריקאי תיתקל בכוח גדול ומדהים", צייץ טראמפ והוסיף כי "באזורים מסוימים, המשמעות המוחלטת היא מחיקה".

*- ארגון האנרגיה האטומית של איראן (AEOI) אמר כי מלאי האורניום המועשר במדינה יעבור את המגבלה של 300 ק"ג, הנקבעה בהסכם הגרעין האיראני וטהרן תאיץ את העשרת האורניום החל ממחר, יום חמישי.

👈דובר ה- AEOI, בהרוז כמלוונדי, אמר היום (ד ') כי המועד האחרון שאיראן הכריזה עליו בשבוע שעבר יסתיים ב -27 ביוני, וקצב העשרת האורניום במדינה יגדל מעתה.

*- שלושה מחבלים מתאבדים הסתערו על מתחם משטרתי בדרום מערב פקיסטן ביום רביעי בבוקר, והרגו שוטר אחד ופצעו שניים נוספים,כך דיווחה סוכנות "אנדולו".

קרדיט:אברהם אתמקר-פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה