אופטימיות באשר לחידוש המו"מ הגרעיני בין וושינגטון לבין פיונגיאנג

מזכיר המדינה מייק פומפאו שב והביע תקווה כי קיימת אפשרות ממשית לחידוש שיחות הגרעין וושינגטון פיונגיאנג ברמת מבצעית, לאחר הודעות אישיות וחילופי מסרים בין שני האישים
צפון קוריאה מפרסמת את התמונה של קים כשהוא קורא את המכתב של טראמפ
פומפאו ,בדבריו ביום ראשון, אמר כי ארצות הברית מוכנה לפתוח בדיאלוג עם הצפון, יחד עם הודעת צפון קוריאה על נכונותה לחדש את המשא ומתן.
דבריו באו שעות ספורות לאחר פרסום בתקשורת הרשמית בצפון קוריאה, כי המנהיג קים ג'ונג-און ,באופן אישי, קיבל מכתב ובו "תוכן מעולה ומעניין" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.
מוקדם יותר החודש, טראמפ גם קיבל מכתב מקים, כפי שתואר "נפלא" ו "חם מאוד".
פומפאו אמר ,כשנשאל על האפשרות לקיים שיחות עם הצפון שוב בעתיד הקרוב, "עבדנו על הנחת היסודות מאז השיחות הראשונות עם הצפון, ואנו מאמינים, כי אנו נמצאים במקום טוב יותר, ואני חושב, כי מהמסרים ששומעים מצפון קוריאה הבוקר, עולה כי זו עשויה להיות אפשרות אמיתית מאוד ".
"אנחנו מוכנים להתקדם לחלוטין, ולהתחיל בשיחות תוך תקופה קצרה עם הצפון קוריאנים, וגם מהצד השני מוכנים לדיונים אלה", אמר.
פומפאו הביע תקווה להמשיך את הדיאלוג עם המשטר הקומוניסטי, והדגיש כי טראמפ שלח מכתב לקים.
"אני מקווה שזה יספק בסיס טוב עבורנו, להתחיל בדיונים חשובים עם הצפון קוריאנים, על הגרעין של חצי האי", אמר.
חילופי מסרים אישיים, עוררו תקוות לחידוש מו"מ גרעיני, בין וושינגטון לבין פיונגיאנג, אשר כבר נקלע למבוי סתום, מאז קריסת הפסגה השנייה בין טראמפ וקים בהאנוי בפברואר, מבלי להגיע להסכמה.
היו דיווחים כי במו"מ בנושא הגרעין בארה"ב, סטיבן פורג ', תיכנן לנסוע לסיאול השבוע, לפני ביקורו של טראמפ בדרום קוריאה , לפסגה g20 ביפן ביום שישי ושבת , כדי לדווח על חילופי המכתבים בין צפון קוריאה לארה"ב.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה