מבזקי חדשות ליום 24-6-2019. מתעדכן

*- המתיחות במפרץ | נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: "לא שלחתי מסר לטהראן שמזהיר מפני תקיפה, אני לא מחפש מלחמה. אני רוצה לדבר עם איראן בלי תנאים מקדימים, אבל הם חייבים להתחייב לוותר על נשק גרעיני וטילים בליסטיים". את הדברים אמר בריאיון ברשת NBC.

*- כתב ירדני בכיר: הסכסוך עם ישראל אינו פתיר; עסקת המאה תיכשל בהיעדר תמיכה של העמים הערבים

העיתונאי הירדני הבכיר, פהד אל-ח'יטאן, המקורב לממסד טוען, כי הסכסוך הערבי-ישראלי הוא סכסוך מסובך אשר אינו ניתן לפתרון גם במסגרת עסקה גלובלית. אל-ח'יטאן טען כי למרות הלחצים הרבים שמפעיל הממשל האמריקני לקידום עסקת המאה ולמרות הסכמי השלום שחתמה ישראל עם ירדן ומצרים והתקרבותה למדינות ערביות אחרות, העמים הערבים עצמם שונאים את ישראל, רואים בה "ישות זרה" באזור ו"בלתי לגיטימית" וממשיכים להתנגד לכל תכניות השלום עמה. להערכתו, "הדור הנוכחי לא יהיה עד בשום אופן לפתרון קבע של הסכסוך עם ישראל, שבמסגרתו תהפוך ישראל לישות טבעית ומקובלת באזור הערבי" וכל מי שחושב אחרת ובראשם נשיא ארה"ב טראמפ שוגה באשליות.

*- בכיר במשטר האיראני: אם אירופה לא תגן עלינו מהסנקציות האמריקניות – נפר את הסכם הגרעין.

*- רוחאני: "ארה"ב הציבה רף חדש של מתיחות באזור"

נשיא איראן, חסן רוחאני, התייחס לאירועים האחרונים במפרץ, בהם הפלת המט"ל האמריקאי וביטול התקיפה של ארה"ב ברגע האחרון, ואמר כי "כניסת המל"ט האמריקאי היא הפרה של המרחב האווירי האיראני ומציבה רף חדש של מתיחות באזור, הדורשת מעורבות של גופים בינלאומיים".

*- בכיר בצבא איראן: אם יתפתח עימות במפרץ לא נוכל לשלוט בו

בכיר בצבא איראן אמר כי כל עימות במפרץ עלול להתפשט בצורה בלתי ניתנת לשליטה. כך דווח בסוכנות הידיעות פארס האיראנית. לדבריו, "אף מדינה לא תוכל לשלוט בהיקף העימות או בתזמון שלו. הממשל האמריקני חייב להתנהל באחריות כדי לשמור על חיי החיילים האמריקנים ולהימנע מהתנהגות בלתי הולמת באזור".

*- היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון: לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני, הצבא שלנו מוכן לפעולה

אסור שאיראן, וכל מעצמה עוינת אחרת, יפרשו בטעות את הזהירות ושיקול הדעת שהפעלנו כחולשה". "תחת שלטונם של נתניהו וטראמפ התחזקו היחסים הביטחוניים בין המדינות. הממשל הזה הכיר בירושלים כעיר הבירה של ישראל והכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן", אמר. הוא הוסיף והתייחס לפסגה המשולשת של היועצים לביטחון לאומי, ואמר כי "יחסיו של נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יאפשרו לנו לעבוד ביחד למען סוגיות בביטחון האזורי. אני מקווה שהפגישות האלו יעזרו לנו לקדם פתרונות".

*- הקומנדו נערך למלחמה: תנו לפעול – ולהרוג כמה שיותר מהאויב

עשרות רחפנים להטלת חימושים, מאות לוחמים שיחדרו לשטח האויב בחשאיות ומפקדי צוותים שיכוונו מטוסי קרב – מול חשש הדרג המדיני מהפעלת כוחות היבשה. כתב ynet תיעד את חטיבת הקומנדו בתרגיל מלחמה, והפעם המודיעין אמור לזרום ישר לקצה. "הרמטכ"ל מעורב אישית, כבר הוסטו מאות מיליוני שקלים ליחידות החוד בקצה".

*- בואינג, יצרנית המטוסים המובילה, מסכמת את הסלון האווירי ומדווחת על העסקאות שנחתמו עם חברות התעופה השונות בסלון האווירי בפריס.

החברה רשמה הזמנות עבור יותר מ-240 מטוסים חדשים, כולל הסכם רכישה מאסיבי עם ענקית התעופה IAG חברת האם של בריטיש איירווייס, איבריה ועוד מספר חברות מובילות, שהזמינה 200 מטוסי בואינג 737 MAX חדשים ביותר, בשווי מוערך של 24 מיליארד דולר.

במהלך הסלון האווירי, פרסמה בואינג את התחזית השנתית למשך 20 השנים הבאות. לפי התחזית, שווי שוק התעופה המסחרית יעמוד על 16 טריליון דולר עם ביקוש ל44,040 מטוסים חדשים עד שנת 2038.

*-  נתניהו: "איראן התעצמה בעקבות הסכם הגרעין"

ראש הממשלה נפגש עם היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, והביע את שביעות רצונו מדרך הפעולה של ארה"ב מול משטר האיתוללות: "בזכות סנקציות אמריקניות משתקות, איראן מתמודדת עם לחץ כלכלי חסר תקדים כתוצאה מתוקפנותה".

*- איראן: "בתום הדד-ליין שנתנו לאירופאים ננקוט צעדים נוספים"

ראש המועצה האסטרטגית ליחסי חוץ של איראן, כמאל חראזי, התייחס לסנקציות המוטלות על ארצו ולהסכם הגרעין ואמר כי "אם האירופאים לא ינקטו צעדים עד לתום הדד-ליין שנתנו להם, אנחנו ננקוט צעדים נוספים. אם הם ישקיעו משאבים בפיתוח המסחר ויהפכו אותו לאפשרי, אז הצעדים שלנו יהיו חיוביים גם כן". כזכור, איראן הודיעה כי תפר את הסכם הגרעין ותחזור להעשיר אורניום לרמה הגבוהה משהותר לה בהסכם, מה שעשוי להוביל את המעצמות החתומות עליו לפרוש ממנו.

 

קרדיט: עין הנץ מדווח – בטלגרם ובטוויטר – 

 

כתיבת תגובה