איראן מאשימה את המפרציות בסיוע לארה"ב להפר את ריבונותה

עוזרו הבכיר של נשיא הפרלמנט האיראני האשים את סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין באיום ביטחוני אזורי, על ידי כך שהן מאפשרות לארה"ב להשתמש בשטח שלהן, וכן הזהיר אותן מפני נזקים כתוצאה מירי שנגרם על ידי עצמן.

👈בהודעה שפרסם ביום שבת על חשבון הטוויטר שלו, אמר חוסיין אמיר-עבדוליאן, כי סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין צוחקות על הביטחון האזורי, בכך שהן מציעות את אדמתן לזרים ומאפשרות לארה"ב לבצע מעשי ריגול עם מל"ט ולנקוט בצעדים פרובוקטיביים.

👈"הן (סעודים, אמירויות, בחריין) אין להן הבנה נכונה של ביטחון ויציבות ברת קיימא, והן משחקות עם האש שבה הן הולכות להישרף," הוסיף עבדוליאן.

👈חוסיין אמיר עבדוליאן, שימש סגן שר החוץ האיראני לעניינים ערבים, ומי שהיה גורם מרכזי בקשר של האיראנים עם הנהגת החיזבאללה, הוא עצמו הכחיש את הדיווחים וכינה אותם "שקרים של הציונים".

👈האזהרה שלו תוזמנה לאחר שמשרד החוץ האיראני זימן את שר החוץ של איחוד האמירויות, כדי להביע את המחאה החזקה של איראן על פלישתו של מל"ט ריגול אמריקאי לתוך המרחב האווירי של איראן, מל"ט אשר המריא מבסיס ארה"ב באיחוד האמירויות.

👈בפגישה עם שליח איחוד האמירויות ביום שבת, אמר מנהל מחלקת המפרץ הפרסי במשרד החוץ, כי איראן אינה מקבלת את העובדה שמדינה אחרת מספקת כוחות זרים ומתקנים כדי לבצע תוקפנות כנגד הגבולות הימיים, היבשתיים והאוויריים של איראן.

👈"מדינות אחרות אינן יכולות להתכחש לאחריותן במקרים כאלה", הוא הוסיף.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

המל"ט האמריקאי שהופל חונה בשדה תעופה באמירויות ימים מספר קודם לכן:

 

כתיבת תגובה