הסיבות מאחורי הדחת מורסי במצרים-הגילויים של אבי הגרעין הפקיסטני

פיזיקאי הגרעין של פקיסטן מגלה מידע חדש על נשיא מצרים המנוח, מוחמד מורסי.

AAMIR QURESHI/AFP/Getty Images)

👈ד"ר עבדול קדיר ח'אן, פיסיקאי הגרעין הפקיסטני, חשף עובדות מרכזיות בנוגע לסיבה שמאחורי ההפיכה, אשר התרחשה ב-2013 כנגד נשיא מצרים, מוחמד מורסי, והאשים את ארה"ב, ישראל והסוכנים הפנימיים באירועים אלה.

👈חאן – מתואר כ"אבי פצצת האטום הפקיסטנית"- כתב בפוסט עדות בפייסבוק כי:

👈"הנשיא מורסי נסע לרוסיה, הודו ופקיסטן, אך רבים אינם יודעים שהוא הסכים עם הרוסים להפעיל מחדש את הכור הגרעיני המצרי ולהתחיל בהעשרת אורניום שיפיק חשמל. הוא גם הסכים להקים כור נוסף, לשם אותה מטרה, אשר היה לוקח למצרים שלוש שנים, לאחר מכן, להקימה".

👈"היה עדיף שלא אדבר על ענייני מצרים", הוסיף חאן וכתב: "אבל העם המצרי צריך לדעת את האמת, כדי להחליט על גורלו של הנשיא מורסי".

👈אבי פצצת הגרעין של פקיסטן המשיך וכתב: "האם במצרים יודעים כי תוצאות הביקור הזה היו מפחידות ביותר עבור המערב? מצרים הייתה פותרת לנצח את בעיית החשמל במדינה, וגם הייתה מייצאת מספיק חשמל כדי להאיר את יבשת אפריקה".

👈"המצרים צריכים לדעת כי בתקופת שלטונו של הנשיא מורסי, מצרים קיבלה שתי צוללות גרמניות. ישראל לחצה על גרמניה למנוע ממצרים להשיג צוללות כאלה, המסוגלות לפגוע בנושאות מטוסים אם למצרים יהיו את הטילים המתאימים", כתב חאן.

👈פזיקאי הגרעין הפקיסטני המשיך וכתב: "הדבר בא לידי ביטוי בישראל בחודש מארס, לאחר שראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הודה כי הוא אישר את המכירה של גרמניה למצרים, אך לא הצליח לגלות את הסיבות לכך, בטענה כי מדובר ב"סודות מדינה".

👈חאן המשיך להסביר כי רבים במצרים אינם מודעים לחשיבות לוויין צבאי בבעלותה של מצרים, דבר שיביא למצרים פיקוח נרחב על ישראל. מורסי הסכים על כך [לווין צבאי] עם מדענים הודים, ולולא ההפיכה שהתרחשה ב -2013, מצרים הייתה מתקרבת כיום ללוויין כזה.

👈בנוסף, הוא טען כי הנשיא מורסי אמר לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי מצרים זקוקה לטילים ורוסיה הסכימה רשמית לחתום על עסקה.

👈ח'אן חשף, כי הנשיא מורסי שלח גנרל מצרי בשם אל-טראז, כדי לשאת ולתת על העסקה, אך הלחץ של ארה"ב על הצבא גרם לה להיכשל.

קרדיט:אברהם אתמקר-פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה