שדות תעופה בצפון אמריקה על כוונות החיזבאללה ואיראן

מידע רגיש נאסף ע"י חיזבאללה למטרת ביצוע תקיפה פוטנציאלית עתידית, על נמל התעופה בטורונטו, קנדה.

👈פעיל ארגון הטרור חיזבאללה, שמומן ע"י איראן, אסף "מידע מפורט" על שדה התעופה פירסון, בעיר טורונטו בקנדה, כך על פי דו"ח שפורסם על ידי סוכנות הבטיחות האווירית של קנדה ביום שלישי.

👈עד שנעצר בשנת 2017, עלי קוראני, חבר ארגון הג'יהאד האיסלמי של חיזבאללה (IJO), הידוע גם כ"ארגון הביטחון החיצוני" ו"יחידה 910", שימש כסוכן רדום, אשר בסיסו נמצא בארצות הברית, תוך שהוא מבקר את נמל התעופה פירסון בטורונטו שבע פעמים, על מנת לאסוף מידע רגיש על אמצעי הביטחון של שדה התעופה.

👈פעיל החיזבאללה אסף גם מידע על נמל התעופה של ניו יורק (JFK), על מתקני הממשל בארה"ב, וכן עסק בזיהוי ישראלים בארצות הברית, היכולים להוות מטרה עבור ארגון הטרור המגובה באיראן.

👈את ממצאי פעולות המעקב, העביר פעיל החיזבאללה למפעילים של טרור בלבנון, בעזרת מכשירי אחסון דיגיטליים.

👈"בעודו חי בארצות הברית, עלי קוריאני שימש כסוכן של חיזבאללה במטרה לעזור לארגון הטרור הזר להתכונן להתקפות עתידיות פוטנציאליות, נגד ארצות הברית", כך אמר עוזר התובע הכללי של ארצות הברית לביטחון לאומי, ג'ון דמרס.

👈מתיו לויט, מומחה לחיזבאללה ופקיד במשרד האוצר לשעבר בארה"ב, ציין ש"רוב פעולותיו התרחשו בארה"ב, אך חיזבאללה גם שלח את עלי קוראני לסין, שם רכש בעבר עבור הארגון כימיקלים, המשמשים לייצור פצצות מהסוג שנעשה בהן שימוש בבולגריה, בקפריסין ובתאילנד".

👈בחקירות ה- FBI הסביר עלי קוראני, כי בשל קשריו המשפחתיים עם קבוצת הטרור, הוא הורשה להשתתף במחנה אימונים של חיזבאללה כשהיה בן 16.

👈קוראני אף אמר ל-FBI כי הוא גויס ב -2008 על ידי חיזבאללה והיה לו מפעיל בשם פאדי, אשר ביקש ממנו להשיג אזרחות אמריקאית, וזה מה שהוא עשה ב -2009.

קרדיט:אברהם אתמקר-פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה