צוות חשיבה אמריקאי: אי תגובה אמריקאית קשה נגד איראן יפגע בישראל

במידה וארה"ב לא תתקוף בצורה אגרסיבית את שאיפותיה של הרפובליקה האיסלאמית, איראן תוכל להרחיב באופן דרמטי את השפעתה על עיראק, להגדיל את פריסתם של מיליציות  ה-"פרוקסי"  שלה ברחבי המזרח התיכון, ולהשתמש יותר ויותר בסוריה כבסיס להתקפות על ישראל.

👈מסקנה זאת עולה בדו"ח שהופץ השבוע על ידי צוות חשיבה בוושינגטון, המוכר הן בשל עמדותיו הקשות נגד איראן, והן בשל דחיפת ממשל טראמפ להגביר את מדיניות הלחץ המירבי על איראן.

👈דו"ח הקרן להגנת הדמוקרטיות מזהיר באופן נרחב, כי אם ארה"ב לא תנוע במהירות וביעילות נגד התוקפנות של איראן, לבסוף באזור המזרח התיכון תתרחש מלחמה, אשר תגרור לבסוף את ארה"ב לתגובה צבאית גדולה אחרת.

👈הדו"ח מתאר "גשר בוער: מסדרון הקרקע של איראן לים התיכון" ומפרט כיצד איראן דוחפת להקמת "גשר יבשתי" מאיראן ועד לים התיכון, גשר בעל פוטנציאל להרחיב את משלוחי הנשק לארגונים המגובים ע"י איראן, הפועלים בלבנון ובסוריה .

👈נכון להיום נתיב האספקה העיקרי של איראן הוא "גשר אווירי" לדמשק, אשר איראן משתמשת בו כדי לשלוח נשק לחיזבאללה בלבנון וכן לשלוח "עשרות אלפי לוחמים לסוריה מאז שנת 2012", נכתב בדו"ח.

👈בהקדמה המצורפת לדו"ח נכתב, כי המסמך משקף: "אור חדש והבנה על המערכה המתמשכת של איראן להשגת השפעה על ההגמוניה במזרח התיכון, לייצא את האידאולוגיה המהפכנית של איראן ולאיים על ישראל והמערב".

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה