מינויים בצמרת דיוויזית משמר הרפובליקה הסורית בהשראה רוסית

המימרה המפורסמת אומרת ש-"לא מחליפים סוסים באמצע העליה" אך היא לא תקפה דווקא בסוריה ודווקא בעת המערכה הקשה במחוזות חמאת ובאידליב שבצפון המדינה.

הצבא הסורי נאבק כבר יותר מ-40 יום נגד כוחות המורדים המתבצרים שם תוך שהם סופגים מאות הרוגים.

הרוסים,שדי מיואשים מהיכולות שמפגינות יחידות העילית של צבא סוריה החליטו שאין מנוס אלא להחליף את הפיקוד הבכיר ביחידות הלוחמות אולי הם יצליחו להטות את הכף בלחימה נגד המורדים.

בתחילת ינואר התבצע בצבא סוריה סבב מינויים של קצינים בכירים בהשראה רוסית.

נשיא סוריה ערך שינויים בצמרת הפיקוד של יחידותיו הצבאיות ובמיוחד בדיוויזיות המהוות את עמוד השדרה הקרבי של צבאו – כך מדווחים אתרי חדשות בסוריה.

המינויים החדשים הם כדלקמן:

*- תת אלוף מילאד ג'דיד – ميلاد جديد מונה להיות מפקד כוחות הקומנדו בצבא סוריה. בתפקידו הקודם הוא היה ראש מטה דיוויזית משמר הרפובליקה.

*- תת אלוף מונד'ר איברהים מונה לראש מטה כוחות הקומנדו בצבא סוריה.

*- תת אלוף כמאל צארם – كمال صارم מונה לראש מטה דיוויזית משמר הרפובליקה .בשנים האחרונות היה מפקד המבצעים בחזית הלחימה של אלרוטה המזרחית ואלרוטה המערבית והקלמון וואדי ברדא והמדבר הסורי. הוא נפצע בלחימה נגד המורדים במחוז דרעא .

*- תת אלוף אמין אסמנדר מונה לראש מטה "פוג' 30 " – יחידת הקומנדו האינטגרלית של דיוויזית משמר הרפובליקה.

*- במהלך השנה מונה האלוף מופיד חסן- مفيد حسن  למפקד דיוויזית הקומנדו מספר 14.

*- האלוף ברכאת ברכאת –  بركات بركات מונה למפקד פוג' הקומנדו 30 של דיויזית משמר הרפובליקה.

*- הנשיא אסד היה מעורב אישית במינויו של האלוף מאלכ עליה – مالك عليا כמפקדה החדש של דיויזיית משמר הרפובליקה  במקום האלוף טלאל מחלוף – طلال مخلوف שמונה להיות מפקד דיויזיה 2 וזאת לאחר שנתיים בתפקידו כמפקד דיויזיית משמר הרפובליקה.
חילופי האישים בצמרת היחידות הלוחמות בצבא סוריה נערכו תוך כדי לחימה קשה ומדממת מאוד בחזיתות חמאת ואידליב נגד כוחות המורדים בהם הם איבדו עשרות קצינים ומאות חיילים שנהרגו במהלך ניסיונות הפריצה לתוך מערכי המורדים.

הערה: היות ודיויזיית משמר הרפובליקה ידועה בנאמנותה למפקדת הכוחות הרוסים בחמימים שבסוריה, לא מן הנמנע שהמינויים לא היו מתרחשים אלא רק בהסכמה מלאה של הרוסים. לאיראנים לא הייתה כל נגיעה במינויים אלו.

 

כתיבת תגובה