האם יש לאיראן פצצת אטום? הדילמה ברקע תכנוני המלחמה האמריקאים

האם יש לאיראן פצצת אטום? החליטו בעצמכם, התשובות בסוף.

👈לדברי גורמים רשמיים, מאז יום שישי, הבית הלבן מקיים דיונים בלתי פוסקים של מפקדים בכירים, נציגי הפנטגון ויועצים לנשיא, דונלד טראמפ.

👈הפעולה הצבאית הנדונה תהיה הפצצה אווירית של מתקן איראני הקשור לתוכנית הגרעין שלה.

👈"ההפצצה תהיה מסיבית, אך תהיה מוגבלת ליעד מסוים", אמר דיפלומט מערבי.

👈אם זה אכן יקרה, תחל מלחמה.

👈איראן היא מדינה של יותר מ -81 מיליון בני אדם, היא חמושה בזרועות, והיא המרכז הגלובלי של האיסלאם השיעי.

👈סביר שזו תהיה המלחמה הגדולה ביותר שארה"ב לחמה מאז מלחמת העולם השנייה, ואיראן תלחם עד מוות, ותשתמש בכל מה שיש לה בכל חלק במזרח התיכון, אפריקה ואסיה.

👈הלחימה הזאת גם תכלול את כל פעילי איראן וחיזבאללה בצפון אמריקה, אשר יבצעו פעולות טרור נרחבות בשם הג`יהאד.

👈הדם יישפך בקנה מידה עצום, ויהיה כאוס גדול בתוך העולם שלנו.

👈האם אנחנו בטוחים שאנחנו באמת רוצים את המלחמה הזאת?

👈למרבה הצער, האירועים מתחילים להסתובב עכשיו מתוך "שליטה במהירות רבה".

👈ביום שני הודיעה איראן כי היא תעלה על גבול מלאי האורניום שהוסכם בעסקת הגרעין תוך 10 ימים בלבד.

👈"היום הספירה לאחור החלה כדי לעבור 300 ק"ג של אורניום מועשר, ובעוד 10 ימים נעבור את הגבול הזה", אמר דובר ארגון האנרגיה האטומית של איראן, בהרוז קמאלבנדי.

👈זמן קצר לאחר שאיראן הודיעה על כך, שר ההגנה של ארה"ב, פטריק שנהאן, פרסם הודעה בה הודיע כי 1,000 חיילים אמריקאים נוספים נשלחים למזרח התיכון.

👈שליחת חיילים למזרח התיכון תעורר מתחים, אך לא תתחיל במלחמה.

👈אך עם זאת, הפצצת איראן תתחיל במלחמה, ונראה כי יש קונסנזוס הולך וגובר בארה"ב שצריך לעשות זאת. רק כדי לקיים את המילים ולהחזיר את ההרתעה.

👈פומפייאו ביטא זאת באומרו: "ארצות הברית שוקלת מגוון רחב של אפשרויות, אנחנו מעדכנים את הנשיא כמה פעמים, נמשיך לשמור אותו מעודכן, אנחנו בטוחים שנוכל לנקוט סדרה של פעולות שיכולות להחזיר את ההרתעה, שהיא המשימה שלנו".

👈למרבה הצער, רוב תושבי העולם אינם מבינים שהלחימה הזאת אינה תהיה כלל דומה, לאלו שהכרנו בעיראק ובאפגניסטן.

👈איראן נערכת לעימות צבאי עם המערב כבר עשרות שנים, ורבים משוכנעים שתכניות הנשק שלהם הרבה יותר מפותחת ממה שהובילו אותנו להאמין.

👈מנהל לשעבר של ה- CIA וארבע פקידים בכירים לשעבר בארה"ב, כתבו מאמר מערכת, בשנת 2016, שבו טענו כי לאיראן יש כבר נשק גרעיני.

👈"אנו מעריכים, על פי דיווחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית וממקורות אחרים, כי לאיראן יש כבר נשק גרעיני".

👈המאמר המשיך והסביר כי כבר יותר מ-13 שנה, לפני 2003, איראן יצרה מרכיבים של נשק גרעיני, ביצעה ניסויים, ואף עבדה על עיצוב ראש נפץ גרעיני עבור טיל ה"שיהאב".

👈המאמר קבע לסיכום, כי לפני 13 שנה איראן כבר הפכה למדינת טילים גרעינית. אין זה סביר שאיראן השעתה את תוכנית הגרעין שלה יותר מעשור, למרות הסכם הגרעין שהושג עם הנשיא אובמה.

👈לאיראן יש ככל הנראה ראשי נפץ גרעיניים עבור הטיל לטווח בינוני מסוג "שיהאב 3", שאותו בדקו כדי לבצע התקפות EMP. שני מבחנים שנערכו לאחרונה מפרים הסכמי או"ם, וממחישים שאיראן מפתחת בחוצפה את הטילים שלה. לאיראן יש כבר את כוח הטילים הבליסטיים, לטווח בינוני, הרב ביותר במזרח התיכון.

👈להלן רשימת האנשים התומכים בגישה זאת, הקובעת כי לאיראן כבר יש יכולות גרעיניות:

👈השגריר ג'יימס וולסי, לשעבר ראש המודיעין המרכזי, הוא הקנצלר של המכון לפוליטיקה העולמית ויו"ר מועצת המנהיגות של הקרן להגנה על דמוקרטיות; ויליאם ר. גרהאם היה יועצו המדעי של הנשיא רייגן, ומנהל בפועל של נאס"א, ויו"ר ועדת הקונגרס האירופאי של הקונגרס; השגריר הנרי קופר היה מנהל יוזמת ההגנה האסטרטגית ומנהל מו"מ ראשי בשיחות ההגנה והחלל עם ברית-המועצות; פריץ ארמארט היה יו"ר מועצת המודיעין הלאומית; פיטר וינסנט פרי הוא מנכ"ל כוח המשימה EMP על לאומי וביטחון המולדת וכיהן בוועדת הקונגרס הקונגרס הציוני, ועדת השירותים המזוינים של הבית וה- CIA.

👈רשימה מכובדת של אנשים שיכול להיות שהם גם טועים. אבל מה אם הם צודקים?

👈האם אנחנו יכולים להיכנס למלחמה כנגד חבורה של "אגוזים קשים בעלי קליפה אפוקליפטית", אשר ככל הנראה יש כבר ברשותם נשק גרעיני ולא יהססו להשתמש בו נגדנו ובעלי בריתנו.

👈אין שום סיבה שאנחנו צריכים למהר לתוך מלחמה עם איראן, משום שהתוצאות של מלחמה כזו יכולות להיות בלתי מתקבלות על הדעת.

👈אך נכון לימים אלה, אנו צופים במהלכים מכוונים ומהירים מהצדדים לעבר מלחמה, וזה משום שלמערב כמות מוגבלת מאוד של זמן לעצור את הסכסוך מלהיות גדול יותר.

👈בנקודת זמן זו, דבר אחד ברור – ברגע שהטילים יתחילו לעוף, לא תהיה דרך חזרה.

👈השעון מתקתק, וצעד לא נכון אחד יכול לעורר את מלחמת העולם 3. הבה נתפלל שהנשיא טראמפ  יקבל את ההחלטות הנכונות, כי גורלם של אינספור חיים נמצא עכשיו בידיו.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

הערת המומחה הצבאי של אתר נציב נט גיא א. :

כל מטרת הגרעין האיראני היא חסינות. שמירה על שלטון המהפכה מפני אויב חיצוני שיערער את המצב הפנימי.
הלקח מקוריאה הצפונית היא שלא צריך הרבה פצצות אבל חייבים להוכיח שהיכולת קיימת באמצעות הצגת יכולת טילים או מתקן שילוח אחר עם ניסוי גרעיני שמוכיח את יכולת בניית הפצצה. החיבור בין השניים הוא מדרגה טכנולוגית לא פשוטה אבל לא נדרשת כלל להוכחה (תכניות מהכספת שהביא המוסד כבר מוכיחות שהידע קיים). האיראנים לא הגיעו לשלב ההוכחה הראשוני של ניסוי גרעיני ואין להם סיבה להסתיר כזה אם רצונם לא לעשות שימוש בפצצה אלא לחוס בצילה בביטחון. אם הייתה פצצה כזו, או אם היא כבר קיימת, היא תופיע בזירה לפני שלב המלחמה כדי למנוע אותה

כתיבת תגובה