מבזקי חדשות ליום 18-6-2019. מתעדכן

*- משלחת ביטחונית ממצרים צפויה לבקר בישראל, רמאללה ועזה לקראת סופ"ש כדי לדון עם בכירים בישראל ובחמאס בהבנות הרגיעה וההסדרה, כך לפי העיתון המצרי "אל-ערבי אל-ג'דיד". מקורות מסרו לעיתון שקהיר קיבלה מסרים מחמאס לפיהם הארגון לא מעוניין בהסלמה ואף סיכל חוליית משגרי רקטות.

*- שר החוץ הסורי ואליד אל-מועלם: "איננו מעוניינים במלחמה עם טורקיה". את הדברים אמר לסוכנות הידיעות רויטרס. זאת, על רקע חימוש ארגוני המורדים בסוריה על ידי טורקיה ‎.

*- סין: "מקווים שאיראן לא תפרוש בקלות דעת מהסכם הגרעין"

שר החוץ הסיני וונג יי קרא לארצות הברית להימנע מהפעלת "לחץ קיצוני" על איראן ואמר כי ארצו מודאגת מאוד מהמתיחות במפרץ הפרסי. בתדרוך לכתבים, השר הסיני הוסיף כי הסכם הגרעין עם איראן הוא הפתרון האפשרי היחיד לסוגיית הגרעין של המדינה, והאיץ במשטר בטהרן לנקוט במשנה זהירות: "אנו מקווים שאיראן זהירה בקבלת ההחלטות שלה, ולא תעזוב את ההסכם בקלות דעת".

*- בפיקוד ישיר של סולימאני: איראן חשפה סרטון ותמונות חדשות מתקיפת יעדי דאעש בסוריה בשנת 2017

איראן חשפה סרטון ותמונות שלא פורסמו עד היום מתקיפות יעדי דאעש בסוריה בשנת 2017.
התקיפה בוצעה באמצעות כטב"מים וטק"ק מתקדם ובסרטון נראה סלימאני מפקד על המבצע מחדר הבקרה.

*- שר החוץ הסורי: "לא מעוניינים להילחם בטורקיה"

שר החוץ הסורי, וליד אל-מועלם, אמר כי ארצו אינה מעוניינת בלחימה עם טורקיה. מועלם אמר את הדברים בעדכון לתקשורת במסגרת פגישותיו עם דיפלומטים בסין. לפני יומיים דווח כי עמדה צבאית טורקית במרחב אידליב שבצפון-מערב סוריה הותקפה בפצצות מרגמה שנורו מכיוון שטח בשליטת כוחות המשטר הסורי. משרד ההגנה הטורקי אמר כי לא היו נפגעים, וכי הכוחות במקום הגיבו לירי באש כבדה/

*- המתיחות במפרץ הפרסי: בסין מזהירים ממשלוח חיילים אמריקנים נוספים למזרח התיכון, שעלול להתגלות כ"תיבת פנדורה", וקוראים לאיראן שלא לזנוח כל כך בקלות את הסכם הגרעין.

*- בכיר אמריקני האשים את איראן ב"סחיטה גרעינית"
דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, גארט מרקיז, האשים את איראן ב"סחיטה גרעינית", בעקבות הודעתה כי בכוונתה לחרוג ממגבלות העשרה הגרעינית.

"תכניות ההעשרה של איראן אפשריות רק משום שהעסקה הגרעינית האיומה הותירה את היכולות שלהם ללא פגע. הנשיא טראמפ הבהיר כי הוא לעולם לא יאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני, ולסחיטה הגרעינית של המשטר להיפגש עם לחצים בינלאומיים מוגברים", אמר מרקיז.

*- טראמפ: "שבוע הבא נתחיל בפינוי מיליוני המהגרים הלא חוקיים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע הלילה בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, כי "הרשויות יתחילו בשבוע הבא בפינוי מיליוני המהגרים הלא חוקיים בארצות הברית, שנכנסו בדרך לא חוקית. המהגרים יפונו באותה מהירות שבה נכנסו".

קרדיט: עין הנץ מקבוצת נציב. בטוויטר –   HawkEye_2019@

 

 

כתיבת תגובה