שדה תעופה סורי חדש מוקם ליד הגבול עם לבנון לשימוש איראן והחיזבאללה

ש"ת צבאי סורי חדש ליד גבול לבנון שיהיה גם בשימוש איראן והחיזבאללה אסד מקים שדה תעופה צבאי חדש בגבול הלבנוני סורי ליד מחנה שמסין – Shamsein במרכז מחוז חומס.

השדה ממוקם לא רחוק ממפקדת גייס 3.

שדה התעופה החדש:

 

מקור צבאי אישר כי משטר אסד החל לבנות את מנחת המסוקים באמצע שנת 2018 ובנייתו טרם הסתיימה.

בתחילה היה נדמה כי מדובר בהקמת שדה תעופה אזרחי אך בדיקת אורך המסלול ,המוערך ב-550 מ' הביא להבנה שלא מדובר בשדה אזרחי .

לדברי המקור, בכוונת המשטר להציב טייסת מסוקים ושתי חטיבות של מטוסי סיור בשדה התעופה הזה, כאשר כוחות איראנים וחיזבאללה יוכלו גם להשתמש בו.

מנחת המסוקים יהיה באורך של 550 מטר ורוחב של 150 מטר ויהיה מאוד דומה למנחת המסוקים שבנה הצבא הסורי ליד הכפר Istamo לאחר שהרוסים השתלטו על בסיס חמימים בצפון מערב המדינה.

שדה התעופה הנוכחי נמצא בסמוך למפקדת חיזבאללה, הסמוכה לעיר אל-קסיר, והנמצאת במרחק של רק 10 ק"מ משם. היא גם סמוכה לכפרי השיעים הנאמנים לחיזבאללה הממומנת באיראן (על אדמת לבנון), כמו הרמל, הנמצאת רק 20 ק"מ מגבול לבנון. בכל מחוז חומס לא היה בעבר מנחת הליקופטרים או שדה תעופה המיועד למסוקים מלבד שדות התעופה הצבאיים שאייראת ואלצ'בעה המיועדים למטוסים בלבד (ולא למסוקים).

לפי כל הסימנים השדה יאפשר תנועת כוחות איראנים וחיזבאללה מהירה מסוריה ללבנון והעברת ציוד צבאי שישהה מינימום זמן על אדמה סורית לפני שיעבור למחסני החיזבאללה בלבנון.

ככל הנראה בניית השדה שיאפשר לאיראנים להשתמש בו נועדה לעקוף את בעיית התקיפות הישראליות על כל משלוחי הנשק המיוחדים המהווים קו אדום לישראל הפועלת להשמדתו המידית על אדמת סוריה בטרם יעבור לחיזבאללה.

מקורות זרים אף טוענים כי לא הרחק מהשדה החדש ישנם מנהרות מעבר בין שטח סוריה ללבנון דרכם עוברים כוחות החיזבאללה בין שטחי 2 המדינות. המנהרות נבנו כדי להסתיר פעילויות צבאיות של החיזבאללה מעיני הבולשות של ישראל.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה