האם סוף העולם מתקרב?

האיומים על כדור הארץ שאף אחד לא חושב עליהם, כי מלחמות לא יסיימו את החיים על כדור הארץ, כי טבעם של בני שרוצים לחיות ,ולכן זה נתון ביד האדם, אבל הסיכונים הבאים אינם תלויים בבני אדם.
כיצד אנו יודעים מתי מגיע סוף העולם? שאלה שהעסיקה כבר מזמן את המוחות האנושיים והמדעיים, ובמיוחד על רקע התמונות הנוראיות של תרחישים קטסטרופליים של האנושות שיובילו  לעולם כאוטי, מעמידה אותנו על הדרך לקראת סוף הציוויליזציה. כיום, הפרשנות היא כי האיומים העיקריים על חיי אדם הם מגיפות, מלחמה גרעינית, אסונות טבע נפילת אסטרואידים על כדור הארץ, על פי הדו"ח על איך העולם יסתיים.

מתי הסוף?
אחד האיומים החמורים ביותר, על פי הדו"ח, הוא התפשטות השחפת. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, יותר מ -10 מיליון אנשים מתו בשנת 2017, שני מיליון מהם מתו. אם המחלה תמשיך להתפשט בקצב הזה, היא תהרוס את האנושות בתוך פחות מחמשת אלפים שנה. איומים אחרים כוללים מלריה, קדחת האבולה ודלקת קרום המוח.

איומים גרעיניים
האיומים הגרעיניים הם השלב השני של ההכחדה האנושית. השנה בשעון האיקוני "Doomsday" מראה שתי דקות לפני "חצות".
התחממות כדור הארץ מהווה איום נוסף על החיים בכדור הארץ. אם הטמפרטורות מתחזקות ב -0.2 מעלות בשנה, אומרים המדענים, הרי שעד שנת  2136 רמת המים באוקיינוסים ובימים תעלה ותכסה את כל שטחי הקרקע על פני כדור הארץ עקב הפשרת שלגים בקוטב.
הסכנה הרביעית היא התנגשות של אסטרואיד עם כדור הארץ. אפשרות זו קטנה בהשוואה לאיומים הראשונים, לדברי מחברי הדו"ח. אבל אם אסטרואיד נופל, כמו האסטרואיד "פירנצה" באורך 5 ק"מ, הוא יהרוג 1.2 מיליארד בני אדם. סוכנות "NASA", הודיעה מוקדם יותר כי התגלה אסטרואיד שחג במסלול ייחודי סמוך לנוגה שאורכו כ-1.6 ק"מ, הוא מקיף את השמש כל 165 ימים ומתקרב גם לכדור הארץ. הכירו את האסטרואיד 2019 AQ3, שהתגלה בתחילת השנה.
מחברי הדו"ח התבססו על 50 מקורות מידע שונים, כולל האו"ם, ארגון הבריאות העולמי, המרכז האירופי לבקרת מחלות ומניעתן ונאס"א.

האם סוף העולם מתקרב ?

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

Doc-P-595917-636957741648882648.jpg

כתיבת תגובה