האשמות בשחיתות נגד סולימני וג'עפרי מבכירי משמרות המהפכה האירנים

חבר מועצת העיר טהרן -מורטזה אלוירי האשים  היום בראיון עיתונאי את נשות הגנרלים קאסם סולימני -מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה והגנרל ג'עפרי-לשעבר מפקד משמרות המהפכה בהעברת בעלות לא חוקית על 12 חברות מסחריות.

אלווירי אמר: "לפנינו 12 מקרים של שחיתות ברורה והפרת חוק שיש להעביר לעיון בית המשפט ולנקיטת הצעדים הראויים. וזה רק אחת התלונות שלנו שדיברתי עליהן לאחרונה".

והוסיף:" למה כשכמה ילדות בנות 12 מופיעות בפני נשים בלבד במגדל מילאד  נציגי השלטונות העירו את ראש ערית טהרן -נג'אפי (בינתיים הוא לשעבר) בחצות הלילה כדי שיפעל נגד אותן ילדות וכאן יש 12 מקרי שחיתות פיננסית והפרות חוק ומשרד התובע אפילו לא מבקש מהנשים הסברים על מעשיהן".

מוחמד עלי נאג'אפי – רפורמיסט שהיה בעבר ראש עריית טהרן ומקורבו של נשיא איראן-רוחאני נעצר והוא עומד לדין לאחר שהודה ברצח אשתו,מקרה שהיכה בהלם את איראן.

2 הגנבים:סולימני וג'עפרי

הערה: במדינה טוטאליטרית כמו איראן האשמת 2 מהבכירים ביותר בממסד בשחיתות אינו אלא אפשרות שסר חינם בעיני המימסד הצבאי החדש לאחר הדחת ג'עפרי והחלפתו בסלאמי ואפשר ויש כאן איתות לארה"ב שאיראן מוכנה במסגרת המו"מ החדש ביניהן להוציא מ-"המשחק" את שני האישים המייצגים יותר מכל את ההרג וההרס הנרחב שהכוחות האיראנים בצעו בכל רחבי האזור.

לדעת רבים מבכירי משמרות המהפכה האיראנים הגנרל סולימני צבר יותר מדיי כוח צבאי ופוליטי וכרגע הם פועלים להסירו מן הדרך בהצגת האשמות לשחיתות . הגנרל ג'עפרי כבר הודח לפני כמה שבועות והוא כרגע במשרה ייצוגית בלבד ללא כוח פוליטי אמיתי.

ברגע שהתלונות קבלו פומבי יהיה קשה מאוד להחזיר את השד לבקבוק ואפשר ויפתח מלחמת גנרלים פנימית בשורות משמרות המהפכה האיראנים על רקע המו"מ המחודש עם ארה"ב.

כתיבת תגובה