כבר לא מדע בדיוני: ממשק מוח-מחשב

מדע בדיוני ?

המדע הבדיוני לרוב עוסק בתיאור עלילות עתידיות בדיוניות באמצעות פיתוח של רעיונות ומגמות קיימים בתחומי המדע, הטכנולוגיה, הכלכלה והאמנות והשלכותיהם על עתיד האנושות.

לאחרונה פריצת דרך חדשה חסרת תקדים , בפיתוח צ'יפ(רכיב) מחשב עשויה להוריד מחשבה למעשה ללא כל תנועה או פעולה גופנית לידיי מעשה במחשבה בלבד מסתברת כאפשרית וקרובה יותר מאיי פעם למציאות.

על פי דיווחים נחשף בסין שבב ממשק-מחשב פורץ דרך (BCI) .

כפי שניתן לדמיין, השבב מותאם ליצור קו ישיר של תקשורת בין המוח לבין המחשב . אודות למדיום תקשורת זה, נראה שהנוסח המדומה לכאורה של סדריי גליי המוח בהחלט יכול להפוך למציאות.

בעוד החוקרים עשו התקדמות יוצאת דופן בפיתוח BCI בעבר, השבב מעולם לא הגיע למשהו קרוב לביצוע עד עכשיו.

אך יחד עם זאת, נראה כי הסינים עומדים להציג שבב ממשק מחשב לעולם סוף סוף.

ממשק מחשב

BCI היא מעיין מערכת המאפשרת לאדם לשלוט במחשבים או בהתקנים אלקטרוניים אחרים תוך שימוש רק על פי פקודה שנוצרת לנו בגלי המוח,או במילים אחרות, לא נצטרך עוד להעביר או לתת הוראות
לביצוע משימות והוראות קוליות.

נשמע כמו מדע בדיוני, לא? לפני כן, מחקרים של BCI התמקדו בעיקר על פיתוח של יישומים neuroprosthetic כגון שחזור ושכתוב פעולות כגון מראה, שמיעה, ותנועה.

פריצת הדרך הגדולה הראשונה הגיעה באמצע שנות התשעים, כאשר ניסו חוקרים רבים ממדינות שונות והשתילו את המכשור הניאו-פרוסטרוטי הראשון בבני אדם. אך הפעם נראה כי אנו עומדים לראות פריצת דרך פרגמטית נוספת המוכנה ומוכשרת לשימוש.

המוח מדבר

אוניברסיטת טיאנג 'ין בסין בשיתוף פעולה עם חברות שבבעלות מדינת סין (אלקטרוניקה Corporation)החלו לפתח את שבבי BCI הראשון בעולם. הם קוראים לזה " המוח מדבר ".

מעט אודות הטכנולוגיה  

המוח משדר ומעבד אותות שונים. אבל, אותות אלה הם בדרך כלל שקועים ברקע מעטפת קרום המוח עוד בטרם המחשבה במוח האדם מתגברת לתת פקודה מעשית , כך אומר מינג דונג , מנהל האקדמיה להנדסה רפואית רפואה טרנסציונית באוניברסיטת טיאנג 'ין.

הצ'יפ Codec Brain-למחשב (BC3) , מספק למדענים את היכולת להבחין בין אותות חשמליים עצביים זעירים עוד טרם המוח משדר אותותיו להמשך פעילות מחשבתית ובכך מאפשר להם לפענח מידע המסוגל לזהות את פעולת החשיבה שמובילה לשינוע המעשה בפועל של האדם החושב.

לדברי מינג דונג, ה- BC3 ישפר בסופו של דבר את המהירות ואת הדיוק של ממשקי מחשב-מוח. החוקרים גם מקווים כי השבב יכול להביא את BCI מעולם המעבדות, לתוך הטכנולוגיה המעשית של המיינסטרים.

בהצהרה לעיתונות, חוקר אוניברסיטת טיאנג 'ין, מינג דונג אמר: ממשקי מחשב אלו הם בהחלט עתיד מבטיח. השבב Brain Talker מקדם את טכנולוגיית BCI ומאפשר לה להפוך ליותר מוחשית, ונגישה לציבור הרחב.

מומחה למחשבים בחברת האלקטרוניקה בסין,צ'נג לונגלונג , מאמין כי השבב יכול לקבל שימוש נרחב יותר בתחומים שונים. שכוללים חינוך, משחקים, טיפול רפואי, כמו גם עזרה להתנהלות חיי השגרה בתוך הבית.

 

כתיבת תגובה