מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 3-6-2019

*-  שר ההגנה של תימן, מוחמד נאסר אל-עטיפי, אמר כי המדינה עשתה צעדים גדולים בתחום הביטחון ותפתיע "את סעודיה ואת בעלות בריתה המנהלות מלחמה על המדינה".

?בהתייחסות שר ההגנה של תימן בוועידת דוקטרינת ההגנה של תימן בבירה צנעא, אמר אתמול עטיפי כי הצבא התימני פיתח אמצעי לחימה מתקדמים וטכנולוגיות נשק, שעמדו בצורך של המדינה להגן על ריבונותה, אחדותה ועצמאותה.

?הוא הדגיש כי תימן הכינה הפתעות למשטרים התוקפניים.

?"יש לנו הפתעות בשבילם שהם לעולם לא יוכלו לצפות", אמר שר ההגנה של תימן.

?כוחות צבא תימן מתפתחים קדימה עם ייצור טילים, כמו גם כלי טיס חמושים בלתי מאוישים, רקטות וסוגי נשק אחרים.

?הוא הוסיף כי תימן נמצאת בשלבים האחרונים בפיתוח מערכות הגנה אוויריות שונות.

?הוא טען כי הכוחות התימנים ישחררו את כל הארץ ויגנו על שלמותה הטריטוריאלית.

?שר ההגנה של תימן הדגיש, כי הכוחות התימנים מסוגלים כיום לתקוף עמוק בתוך ערב הסעודית והמתקנים שהם חיים מהם.

?לוחמים תימנים מתמקדים באופן קבוע בעמדות בסעודיה כתגובה לפעולה בהנהגת סעודיה, אשר החלה במארס 2015 בניסיון להנהיג מחדש את המשטר הקודם ולחסל את תנועת החות'ים הנתמכת על ידי איראן.

*- שבעה "לוחמים זרים" היו בין ה -10 הרוגים בהתקפות צה"ל על מספר מטרות צבאיות בסוריה, בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון בבוקר, בתגובה לשתי רקטות שנורו מהגולן במוצאי שבת, אמר.

*- שר הגנה של סין, ווי פנגה, אמר ביום ראשון כי מלחמה עם ארצות הברית תהיה אסון לעולם. הוא אמר את זה תוך מתן אזהרה לארה"ב לא להתערב בסכסוכים ביטחוניים על טייוואן ועל ים סין הדרומי.

?"סין לא תתקיף אלא אם כן תותקף", אמר ויי, והזהיר כי יהיו תוצאות חמורות לכל התנגשות בין סין לארה"ב.

?"שני הצדדים מבינים שסכסוך, או מלחמה ביניהם, יביא אסון לשתי המדינות ולעולם".

*- מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה האסלאמית באיראן, מחמד רזא יזדי, חשף אתמול (שבת) כי איראן תפעיל ביום שני את מערכת ההגנה שלה נגד מטוסים, כדי להגן על המרחב האווירי שלה מפני כל מתקפה אפשרית בטקס שנערך ב -4 ביוני בבירה האיראנית, כדי להתאבל אבי המהפכה האסלאמית, איתאללה ח'מיני.

?"סוכנויות הביטחון יפעילו טילי קרקע-אוויר וטילי נ"מ ליד קבר ח'ומיני נגד איומים, כולל מזל"ט. אנחנו נהיה מוכנים להתמודד עם כל איום ביטחוני אפשרי", אמר יזדי.

?הוא הכחיש כי כוחות הביטחון באיראן מצאו עדות המעידה על קיומו של איום ממשי. הוא ציין כי לא היו דיווחים על כל פעילות של חפצים מעופפים באזור, אך הוסיף, "אנחנו מתכננים להראות את היכולת שלנו."

*- ראש מטה הכוחות המזוינים של איראן, האלוף מוחמד חוסיין באקרי, הדגיש כי המדינה לא תתפשר ולא תעצור את מאמציה להגביר עוד יותר, את כוח ההגנה שלה למרות האיומים של האויב.

?"הרחבת העומק האסטרטגי של איראן ועוצמתה האזורית יצרו תנאים חדשים ובלתי ניתנים לערעור, כיום לא ניתן לפתור כל סכסוך במערב אסיה ללא השותפות של איראן. הקמת חזית ההתנגדות האסלאמית, סיבכה את המשטר הציוני הרודף והכובש בסיוט ביטחוני גדול מתמיד, וזה למרות התמיכה של המערב ולעתים גם על ידי הערבים", אמר הגנרל באקרי בהצהרה ביום ראשון.

?"האומה האיראנית לא תיסוג מכוח ההגנה של המדינה, משום שזה עיקרון של המהפכה", הוא הדגיש.

?הגנרל באקרי הדגיש את היכולת של איראן להפוך את האיומים של ארה"ב להזדמנות לפתח את הישגי הליבה של המהפכה – התגוננות מיוחדת וטילים.

?הוא טען: "העם האיראני יחתוך את הידיים והרגליים של כל תוקפן".

?דבריו נמסרו לאחר שמנהיג המהפכה האסלאמית, איתאללה סייד עלי ח'אמנאי, דחה כל אפשרות שאיראן תנהל מו"מ על יכולת ההגנה שלה.

*- יו"ר חיזבאללה, חסן נסראללה, הגביר את הרטוריקה בנאומו האחרון, לאחר שפקידים לבנונים מסרו לו מסר מארה"ב כי "בסיסי הטילים המדויקים שהועברו מסוריה ללבנון נחשפו ואותרו על ידי ישראל", אמר מקור רשמי בלבנון.

?סגן שר החוץ של ארה"ב, דוד סטרפילד, הוא זה שהעביר את המידע מישראל לבכירים בלבנון בביקורו האחרון בביירות בשבוע שעבר.

 

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה