וושינגטון למוסקבה: אנו תומכים בהתקפות ישראליות בסוריה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הודיע לשלטונות רוסיה, שארה"ב תומכת בהתקפות ישראליות בסוריה, כל עוד האיראנים נמצאים שם, והדגיש כי, דרישתנו, יחד עם ישראל, להוצאתם של כוחות איראניים מהשטח הסורי – כך על פי ערוץ 13 בטלוויזיה ביום ראשון, שמצטט מקור בבית הלבן.
בהקשר להתקפות אגרסיביות שביצע אתמול חיל האוויר הישראלי בסוריה, נתניהו, אמר בנאום שנשא במהלך טקס לציון יום השנה של כיבוש העיר ירושלים, " כל מי שיפגע בנו יצפה לתגובה קשה ומכופלת מצדנו ואת זה הוכחנו אתמול".
עוד הוסיף: "הכוח שלנו יהיה לסלול את הדרך לדו-קיום ושלום עם עמי האזור יחד עם זאת כל מי שיאיים בהשמדתנו , ידע שאנו מדינה חזקה שתגן על עצמה .

Image result for ‫רוסיה ישראל ארה"ב‬‎

איראן מעבירה 700 מיליון $  לחיזבאללה כל שנה, מאז שחיזבאללה שולט בלבנון, וטען כי סכומים אלה נועדו לקדם עוינות נגד ישראל באזור.

נתניהו הוסיף כי "השכנים שלנו יודעים את זה, כל מדינות ערב יודעות זאת, וזה מה שהביא קרבה מחודשת בינינו ובינם", הוא המשיך, "הם ערים לעובדה כי האיום האיראני הוא לא רק על ישראל אלא על כל העולם הסוני וזה מה שגרם לקרבה שיש בננו ובינם – האויב המשותף, האיום האיראני, אבל אנחנו לא נרתעים מהאיום הזה".
לדברי פקידי הממשל האמריקאי טראמפ הביע תמיכה מוחלטת בפני רוסיה על התקפות ישראליות בסוריה, כל עוד האיראנים נמצאים שם. "הסברנו למוסקבה ש'נסיגת הכוחות האיראנים מסוריה 'אינה רק דרישה ישראלית, אלא גם אמריקנית".

המקור האמריקני הוסיף, כי ממשלת ישראל ביקשה מן הבית הלבן, להתערב כדי להפעיל לחץ על רוסיה לציית להבנות קודמות שהיו עם ישראל להרחיק את הכוחות הפרו-איראניים למרחק של 70 עד 100 ק"מ מאזורי הגבול בגולן הסורי .

המקור הדגיש כי ארצות הברית העלתה את הנושא בפגישות דיפלומטיות עם פקידים רוסים ברמה גבוהה ביותר, וכי רוסיה לא הכחישה עובדה זו.

ראוי לציין כי נתניהו הודיע בסוף השבוע שעבר, על ארגון של פסגה ביטחונית משותפת ישראלית-אמריקאית ורוסית, בירושלים, בחודש יוני, וכי נמסרה הודעה מהבית הלבן ביום חמישי, לפגישה משולשת בין היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ועמיתיהם הרוסים וישראל בירושלים ביוני, בלי לתת תאריך ספציפי לפגישה.

Image result for ‫רוסיה ישראל ארה"ב‬‎

הבית הלבן אמר בהצהרה שפורסמה, על ידי היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון, והמזכיר פטרושב ניקולאי -יושב ראש מועצת הביטחון הרוסית, והיועץ לביטחון לאומי של ישראל, מאיר בן-שבת,כי בפגישה המשולשת ידונו בסוגיות אזוריות בקנה מידה עולמי.

על פי פרסומים בעיתונות הפגישה  תדון גם על עתיד הנוכחות האיראנית בסוריה, תחת כותרת "דיון על ביטחון אזורי" במזרח התיכון.

 

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה