איתור מקום נפילת הטיל הסורי בחרמון מאמש וניסיון לפענח המסר האיראני

אמש נורו 2 טילים משטח סוריה לעבר אזור החרמון הישראלי.

דובר צה"ל פרסם כי טיל אחד נפל בשטח החרמון הישראלי והטיל השני נפל בשטח סוריה.

יותר מאוחר פורסם סרטון קצר שצולם על ידי מצלמות האבטחה של אתר הסקי בהר החרמון ובו רואים את ענן העשן שעולה ממקום נפילת הטיל תוך ציון כי אחד מרסיסי הטיל קרע את הכבל של הרכבל המעלה גולשים לאתר הסקי העליון .

כרגע מעריכים הגורמים הישראלים את הנזק שנגרם לאתר כתוצאה מנפילת הטיל .

מומחי האתר נציב.נט ניסו להעריך את מקומו המדוייק של אזור נפילת הטיל שנורה מסוריה בשיטת גאו-לוקיישן ובהסתמך על סרטון מצלמות האבטחה של אתר הסקי בחרמון.

איתור מקום נפילת הטיל בהתייחס לתמונה ממצלמות האבטחה באתר:

ציון מקום נפילת הטיל בהתייחס לאתרים הישראלים הקיימים באזור נפילת הטיל:

קרדיט למפות:יואב

נשאלת כרגע השאלה "האם הטיל שנורה ממרחק של כ-35 ק"מ מגבול ישראל היה מצויד במנגנון כיוון למטרה שאיפשר לו לפגוע כה קרוב למוצב החרמון הישראלי שהכוחות האירנים כבר ניסו בעבר לפגוע בו במטח גראדים מאזור דמשק אך אף טיל לא רק שלא פגע אלא גם לא הגיע לשטח ישראל?

מצגת ירי משמרות המהפכה האירנים לעבר שטח ישראל במאי 2018

או שמא הירי האירני-חיזבאללה "לא פגע" בכוונה במטרה, אליו הוא כוון ,אלא נפל בקרבת מטרה צבאית אסטרטגית בגלל הציוד והמתקנים המודיעיניים הנמצאים בה  והנועד לאותת לישראל כי אם האיראנים ירצו הם יודעים גם לפגוע!

בכל אופן מסקרן מאוד האם האיראנים ירו אמש לעבר החרמון הישראלי מאותו אזור בו ירו לפני שנה ?

בכל מקרה כוחות צה"ל עורכים כרגע סריקות באזור נפילת הטיל ,לאתר את שרידיו ולנסות להעריך את יכולותיו ובכך לנסות ולהבין את המסר האיראני.

בכל מקרה התגובה הישראלית,שנראית קצת יותר קשה מהמתבקש,כבר לקחה בחשבון את המסר האיראני שנשלח לישראל באמצעות טילים מדוייקים ממש כמו אלו הנורים על ידי המיליציות החות'יות בתימן לעבר מטרות אסטרטגיות בסעודיה.

ובכלל לא ברור אם אנחנו כבר מיצינו את תגובתנו והסדרנו את החשבון החדש שנפתח אמש?

כתיבת תגובה