אתר אופוזיציה אירני: איראן בדרכה להקריב את החזיבאללה

מנהיגי חיזבאללה חשים "סכנה גדולה", שכן המימון העצום שלהם מטהרן צומצם באופן דרסטי

לאחרונה נאלץ חזבאללה לצמצם את הוצאותיו באופן משמעותי ביותר. המיליציות השיעיות בלבנון התרגלו לקבל יותר מ -700 מיליון $ בשנה,שהם כ- 70 אחוז מההכנסות שלה, ממשטרו של חומייני בעבר. אבל עכשיו, מופחת היכולת של טהרן לממן את הקבוצה באופן משמעותי פחתה ביותר כתוצאה ישירה מהסנקציות שטראמפ הטיל על המשטר האסלאמי באיראן.

במשך יותר משלושה עשורים, מנהיגי החיזבאללה הצליחו להוציא סכומי כסף עצומים מטהרן והשתמשו בכספים אלו , השייכים לעם האיראני, לממן הטבות ללוחמי החיזבאללה, ולממן שירותים חברתיים ל"בסיס אלקטורלי" שלהם בלבנון  ולהקים מתקנים צבאיים ענקיים בסוריה ובעיראק עבור כוחותיהם.

בנוסף נאלץ החיזבאללה לבטל מספר תכניות בתחנת הטלוויזיה שלו – "אל-מנאר"  ולפטר עובדים שם. כמו כן נאלץ לקצץ במתן תרופות חינם והטבות אחרות ללוחמים ולעובדים שלהם ובני משפחותיהם. בכירים במפלגה ,שסירבו להזדהות, הודו   כי ההפחתה הדרסטית בהכנסות מאיראן אילצה את החיזבאללה  לקצץ בהוצאותיו בהתאם.

הופחתו מספר הלוחמים בשרות החיזבאללה ורבים הועברו לכוחות המילואים והכל כדי להתאים את ההוצאות למצב החדש. פקידים ולוחמים שהמשיכו את עבודתם מוטרדים גם הם, כי הם מפסידים הטבות אחרות שהופסקו כמו ארוחות, דלק ותחבורה חינם.

גורמים לבנוניים בכירים מאשרים כי הנהגת החיזבאללה חשה בחודשים האחרונים ב"סכנה גדולה". לאחר שהוברר להם  כי המפלגה תצטרך להקריב מעצמה  בשלבים הבאים של "המשחק (בין המעצמות), מה שגרם לבהלה בקרב מנהיגי המפלגה, הסבורים כי המשטר בטהרן יקריב אותם על ידי הטלתם למלחמה או ישתמש בהם ככלי משחק בלבד במשא ומתן עם ארה"ב.

אותם גורמים הוסיפו כי שר הפנים מוחמד פניש וראש המודיעין ופיק סאפא ,הנחשבים לאישים הבכירים והמושחתים ביותר בחיזבאללה ,פועלים במרץ להרחיק את החיזבאללה מהשתתפות בכל מלחמה  וכמו כן דוחפים להשתלבות פוליטית בלבנון עם ראש הממשלה סעד חרירי.

 

 

כתיבת תגובה