גנרלים מצבא ארה"ב מזהירים את הנשיא טראמפ: "אל תלחם באיראן"

"אל תלחם באיראן",גנרלים לשעבר מצבא ארה"ב מזהירים את טראמפ.
אי אפשר יהיה להבטיח כי מלחמה בין ארצות הברית לאיראן לא תהפוך למערכה אמתית שתוביל למלחמה הרסנית, שתשפיע על כל העולם. באמריקה יש יותר מגישה אחת המנתחת את המצב באזור, בין תומכים ובין מתנגדים של הנשיא דונלד טראמפ, אשר עומדים בפני שאלות רבות לגבי העלות של מלחמה פיננסית וגאו-פוליטית במקרה של החלטה לצאת למלחמה נגד איראן.
לאחרונה, 76 גנרלים אמריקאים ודיפלומטים בדימוס הזהירו את טרמפ שלא לפתוח במלחמה עם איראן.     דו"ח שבו דיפלומטים ואנשי צבא אמריקנים דיברו על האפשרות שהדברים שיצאו משליטה במהירות עלולים להוביל למלחמה הרסנית עם איראן. באתר המגזין "האינטרנשיונל" נכתב כי אנשי הצבא והדיפלומטים חתמו על מכתב שהופנה לבית הלבן בדרישה כי טראמפ לא יילחם באיראן מסיבות אסטרטגיות.

לדברי הגורמים הצבאיים: "אם המלחמה עם איראן, היא החלטה של ​​טראמפ, או מסיבות אחרות, היא תהיה טעות גדולה שיכולה להביא לתוצאות רעות, באזור המזרח התיכון, אשר סובל מחוסר יציבות זה זמן רב".

עם זאת, לא ידוע אם המכתב הגיע לטראמפ או לא, במיוחד כאשר טראמפ הורה לשלוח חיילים נוספים למזרח התיכון, ותיאר את המהלך ש-"נועד להגן רק על כוחותינו באזור".

ממשל טראמפ הזהיר כי ההסלמה הנוכחית בין אמריקה לאיראן עלולה לצאת מכלל שליטה שידרדר למלחמה שוואשינגטון או טהראן אולי לא ירצו.
הנשיא דונלד טראמפ מרבה להאזין לגנרלים צבאיים יותר מכל אחד אחר, ואם הבית הלבן מתכונן לשלוח 1,500 חיילים למזרח התיכון,אז טענה זו היא מופרכת.

המגזין "האינטרנשיונל" אמר בדו"ח הקודם כי אמריקה לא צריכה להיות המובילה בהצתה של "מלחמת המפרץ השלישית", וציין כי איראן היא איום, אך מלחמה זו יכולה להיות יקרה מאד ביחס לאיום.

עוד טוען המגזין כי המלחמה עם איראן היא מיותרת, מה גם שאין שום פגיעה באינטרסים של ארה"ב, והוסיף: "אמנם איראן היא אויב של וושינגטון, אבל זה אינו מהווה איום דחוף לאמריקה, כפי שהוא מתואר על ידי נצים בממשל האמריקאי."

על פי הדו"ח, המלחמה עם איראן תהיה חסרת משמעות ותסתור את האינטרסים של אמריקה ואת מה שהאמריקאים רוצים ", וציין כי האיום האיראני על ארה"ב נמצא במקום הרביעי לאחר צפון קוריאה, סין ורוסיה (שלוש המעצמות הגרעיניות).

המתיחות בין איראן לארצות הברית, ששלחה את נושאת המטוסים של אברהם לינקולן למפרץ וכוחות נוספים, התחזקה בשל החשש כי איראן מאיימת על האינטרסים של ארה"ב באזור,דבר שעדיין לא קרה בפועל.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

Doc-P-592696-636948284326751359.jpg

 

 

One thought on “גנרלים מצבא ארה"ב מזהירים את הנשיא טראמפ: "אל תלחם באיראן"

כתיבת תגובה